A Rocket League nevű videojátékban a felhasználók ugráló autókkal focizhatnak. A Psyonix sajátos koncepciója az elmúlt évek alatt 29 millió játékost vonzott be. Mint minden nagy sikerü online játék ez is folyamatos munkát biztosít a fejlesztőknek: például kezelni kell a felmerülő technikai problémákat, friss kiegészítőket (például új digitális járgányokat) kell gyártani. Ahogy a Wall Street Journal is írja ez a program csak az első évben 110 millió dollárt hozott a konyhára.
Mindezek fényében meglepő lehet, de a gyártó cég olyan alacsonyan akarja tartani a foglalkoztatottak számát amennyire csak lehet. Körülbelül 120 dolgozójuk van és ebből 40-50 külsős szokott lenni.
A fejlesztők sajátos helyzetben vannak: ebben az ágazatban ugyanis nincsenek szakszervezetek se más olyan platform, ami kiállna a dolgozók jogaiért. Ezért rövid időszakokra veszik csak fel az embereket. Ha elintézték amit kell a gyártó cégek nem akarnak belőlük leendő munkatársat faragni. Amilyen hamar csak lehet megszabadulnak tőlük. Mivel fontos az olcsóság sokszor 16-17 éves fiatalok végzik a munkát. Ryan Morrison egy New York-i ügyvéd, aki évek óta dolgozik a játékfejlesztő cégeknek azt mondta, hogy az elmúlt három évben mintegy 500 olyan szerződéshez volt köze, amihez szülői beleegyezés is kellett a foglalkoztatott fiatal kora miatt.
Mindeközben az ipar szárnyal: tavaly a PricewaterhouseCoopers szerint 75 milliárdosra nőtt a teljes piac. Ez dupla annyi, mint amit világszinten a moziipar a jegyekből be tud sajtolni.