A Barbie babák idén lesznek 65 évesek és egyelőre semmi jelét nem mutatja a márka, hogy veszítene a népszerűségéből. A Barbie nagy nyomot hagyott a játékiparon, illetve generációk nőttek fel a babákkal játszva – olvasható a Világgazdaságban.
Az eredetileg női szépségideálként megalkotott, majd az önmegvalósító nőt ábrázolni próbáló játék rengeteg vitát váltott ki az elmúlt évtizedekben – írta meg a Reuters. A feministák azzal vádolják a játékot gyártó Mattelt, hogy a Barbie babák irreális képet festenek a kislányok elé arról, hogy mit jelent nőnek lenni, miközben a cég szerint pont azt reprezentálják a franchise-zal, hogy a nők bármit elérhetnek, amit csak szeretnének. Erre utal, hogy az évek során a különböző babák több mint 250 különböző szakmában lettek ábrázolva.
Az eredeti Barbie egy szőke hajú, irreálisan karcsú testalkatú, fekete-fehér fürdőruhás baba volt, amit a megálmodója, Ruth Handler a lányáról, Barbaráról nevezett el még 1959-ben. Azóta természetesen megszámlálhatatlan formában és külsővel jelentek meg Barbie babák.
Összesen 35 bőrtónusban kerültek a boltok polcaira Barbie-k, 9 testalkattal, 97 hajviselettel és még nemi szempontból semleges figurát is kiadott a gyártó.
A 2023-ban mozikba került Barbie-film új lendületet adott a márkának. Greta Gerwig alkotása a tavalyi év legjövedelmezőbb filmje lett, ráadásul a nézők mellett a kritikusok is szerették a filmet, amit a 8 Oscar-jelölés is bizonyít. Margot Robbie és Ryan Gosling játéka új mélységet adott a klasszikus játéknak.
Annyira hálás vagyok, hogy nem Barbie-val nőttem fel. Ez a játék olyan elvárásokat támaszt a kislányok elé, amiket nem tudnak és sokszor nem is akarnak megvalósítani – mondta Gloria Steinem nőjogi aktivista.
A teljes cikk itt olvasható.
Fotó: NurPhoto via AFP