Rátaposott a gázra a Daimler Truck

Hírek vg.hu
Az ázsiai és észak-amerikai piacokon dinamikusan növekvő keresletnek köszönhetően a Daimler Truck sikeresen terhelte át hónapról hónapra növekvő költségeit teherautói vevőire a második negyedévben, így aztán az árbevétel bővülése még a volumenértékesítés növekedését is túlszárnyalta.

Félelmetesen felbőgött a Daimler Truck motorja a második negyedévben, de némi köhögés is vegyült a hangorkánba, hiszen, bár darabszámra 9 százalékkal, 131 888 autóra növelte értékesítését, árbevétele pedig 15 százalékkal emelkedett, ám egy részvényre jutó nettó nyeresége (EPS) mégis 1 centtel csökkent éves bázison – írja a Világgazdaság.

A vállalat ipari üzletágában 8 százalékkal növekedve először ért el 10 százalék feletti – 10,3 százalékos – korrigált üzemieredmény-rátát (ROS)

– emelte ki Jochen Goetz pénzügyi igazgató. Az áttörést a cég a száguldó értékesítéseknek és a robusztus áremeléseknek köszönheti, melyek révén sikeresen terhelte át növekvő költségeit vevőire. A Daimler teherautói iránt főként a virulens ázsiai és észak-amerikai piacokon pörgött fel a kereslet.

A jövőre nézve első látásra kissé ijesztő, hogy a beérkező megrendelések 13 százalékkal, 96 936 járműre csökkentek az elmúlt három hónap alatt, ám a menedzsment sietve hozzátette, erre részben azért került sor, mert a vállalat még nem nyitotta meg a jövő évi megrendeléseket, többek között a legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban sem.

Az idei évre továbbra is 54–56 milliárd eurós árbevételre számít a Daimler Truck július elején megemelt előrejelzésének megfelelően. A korrigált üzemieredmény-ráta várhatóan 8,5 és 10 százalék között lesz.

A vállalat 2022-ben 51 milliárd eurós forgalmat ért el, 7,7 százalékos hozam mellett.

A második negyedévben a cég árbevétele 15 százalékkal, 13,88 milliárd euróra, korrigált üzemi eredménye 45 százalékkal, 1,363 milliárd euróra, míg a nettó nyereség az előző évi 946 millió euróról 1,004 milliárd euróra nőtt. EPS-e viszont 1,12 euróról 1,11-re csúszott vissza.

A cégvezetés hangsúlyozta, hogy költségei még mindig hónapról hónapra emelkednek az infláció miatt, de az ellátási lánc problémái enyhültek, és az év hátralévő részében már nem számítanak nagyobb termelési leállásokra.

Borítókép:

 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink