Keszthelyi Erik

Cappuccino
Túl sok biztosításközvetítő vállalat működik jelenleg a piacon – állítja a Keszthelyi Holding elnök-vezérigazgatója

– Milyen helyzetben van a biztosítási piac?

– Nagy változások előtt állunk, ennek hátterében pedig a generációváltás van. A szakmában dolgozók átlagéletkora ötven év feletti, így törvényszerű, hogy jöjjenek a fiatal alkuszok, biztosításközvetítők. A Keszthelyi Holdingnál dolgozók zöme is a fiatalabb generációt képviseli. Tele vagyunk ötletekkel, innovatív elképzelésekkel. Cégcsoportunk úttörő szerepet játszik az ágazat megfiatalításában.

– Évek óta bővül a gazdaság: miként hat ez a szektorra?

– Minden esetben ki kell találni azt az üzleti ideológiát, amely előreviszi a biztosítási piacot, a szolgáltatások értékesítését, legyen szó kedvező vagy kedvezőtlen gazdasági környezetről. Ha gyengébbek a mutatók, akkor is szükség van nyugdíj-megtakarításokra, különböző biztosítási formákra. Vallom és hiszem, hogy jelen pillanatban ideá­lis körülmények között tevékenykedhetünk. Azaz kétségtelenül jó hátszelet ad minden piaci szereplőnek a gazdaság dinamikus bővülése.

– Párhuzamosan növekednek vele?

– Az idei első negyedévben cég­cso­port­szinten mintegy 20 százalékos a bővülés mértéke, ebben az esztendőben ötmilliárd forintos árbevétellel tervezünk. A lendület az építőiparnak köszönhető, hiszen nagyon sok új, zöldmezős beruházás létesül; ezek egyfelől magukkal vonják a hozzájuk fűződő biztosításkötéseket, másfelől a magánemberek is egyre többen kötnek lakásbiztosítást új ingatlanjaikra.

– Közben kinőtt a GDP új lába: ez pedig a fogyasztás. Önök is érzik?

– A lakossági cégünknél érezhető, hogy új biztosításokra van igény. Tapasztalataink szerint a háztartások esetében a hiteltörlesztések könnyítése állami oldalról hatalmas segítséget jelentett. Egyre több a pénz a családoknál, amelyek a korábbiakhoz képest több nyugdíjcélú megtakarítást kötnek, s a magán-egészségügyi szolgáltatások iránti igény is elkezdett növekedni.  

– Több a bank a kelleténél. Ez a biztosítókra is áll?

– A biztosítótársaságoknál megtörtént a konszolidáció. Nem számítok nagy kooperációkra, legfeljebb ­felvásár­lások várhatók. Beállt piacról beszélünk. Nem ez a helyzet azonban a biztosítás­közvetítőknél. Sőt, pont az ellenkezője!

– Hogyhogy?

– Magyarországon jelenleg több mint négyszáz biztosításközvetítő cég, alkusz működik. Nagyon szigorúak a Magyar Nemzeti Bank által támasztott szakmai elvárások, és ez a szám elképesztően magas. Többségük kis vállalkozásként működik, árbevételük 10-20-30 millió forint évente. Ez egyrészt nekik sem komfortos, az ügyfelekhez pedig nem jut el kellő információ. Hiányoznak az innovatív fejlesztések, ezeket ugyanis a kis cégek nem engedhetik meg maguknak. Abban hiszek, hogy e társaságokat, egyéni vállalkozásokat integrálni kell, s egy holdingon belül oktatási, értékesítési, franchise-lehetőségekkel szükséges őket ellátni. Elöregedő területről beszélünk: pont a generációs problémák miatt jelenleg – trendiesen szólva – nem túl szexi erre a pályára jelentkezni. Holott nagyok a lehetőségek, a fiatalokra komoly karrier várhat, hosszú távon akár saját vállalkozás is indítható. Úgy érzem, hogy én is elértem a szakma csúcsát, hiszen 2015-ben az Év Fiatal Vállalkozója címet, tavaly pedig az Év Vállalkozója 2016 díjat kaptam meg.

– Portfóliójukból még hiányzik az online üzletág. Miért nem lépnek?

– Ennek a fejlesztésére hosszú távú perspektívaként tekintek, és nem olyan formában, miként jelenleg a hazai piacon működik. Komplex, mindenre kiterjedő online szolgáltatási üzletágat szeretnék, valószínűleg szeptember előtt bejelentjük az ezzel kapcsolatos beruházásokat, szolgáltatásokat. Elavult konstrukciókkal nem érdemes bíbelődni, ezen a téren is interaktív, egyéni igényeknek megfelelő fejlesztések szükségesek.

– Egri konferenciájukon egy exkluzív stratégiai együttműködést jelentettek be. Nemzetközi partnerrel erősítenek?

– A cégcsoport elérte növekedésének azt a pontját, ahol a további fejlődés, illetve az új piacok meghódítása érdekében szükségessé vált egy új, nemzetközi partner bevonása, így stratégiai együttműködést kötöttünk a világ 16 országában jelen lévő osztrák GrECo JLT-csoporttal. Az ügyfelek oldaláról érkező egyre komplexebb és egyedibb igényeket ezentúl maximálisan ki tudjuk elégíteni a GrECo JLT nemzetközi tapasztalatának és meglévő kapcsolatrendszerének köszönhetően.

– Konferenciájukra egy magazint is kibocsátottak. A médiában is nyomulnak?

– A szakma iránti felelősségből júniustól negyedévente jelenik majd meg a több mint 50 oldalas Biztosítárs című magazinunk, ötezer példányban. Ez lesz a hazai médiapiacon megjelenő egyetlen biztosítási kiadvány, melynek pénzügyi melléklete is lesz.

– Nyolc társaságot magában foglaló cégcsoportjuk mekkora mecenátor?

– Nagy hangsúlyt fektetünk a társadalmi szerepvállalásra. 2015-ben létrehoztuk a Keszthelyi Alapítvány a Mosolygó Gyermekekért nevű szervezetet. Küldetésünknek tekintjük, hogy segítsük a rászoruló családokat, a beteg gyerekeket. Például tavaly decemberben 11 tonna tartós élelmiszerrel 1200 famíliának tettük szebbé a karácsonyát, most húsvétkor pedig 500 hátrányos helyzetű családot segítettünk meg. Remélem, hogy az üzleti életben is sikeressé váló emberek szintén részt vesznek majd a társadalmi felelősségvállalásban, mert felelősséggel tartozunk!

 

Névjegy

  • 33 éves.
  • Vendéglátóipari technikumot végzett

Kedvencek

  • Film » A rettenthetetlen, Tőzsdecápák Könyv » Szun-ce: A háború művészete Zene » Szécsi Pál
  • Hobbi » kerékpározás

Ezek is érdekelhetnek

További híreink