Várkonyi Gábor: ne keverjük össze a környezetvédelmet az autógyártók ellen irányuló kommunista intézkedésekkel!

Hírek
“Autóipari aranykor - Mit várnak az autózás nagyágyúi?” címmel tartott konferenciát a Figyelő. A meghívottak között sorában többek között Várkonyi Gábor autóipari szakértő, Sáreczky Richárd, a MOL LIMO ügyvezetője és Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója.  

Várkonyi Gábor az Amerika és Európa között zajló kereskedelmi háborúról elmondta, Trump németeket sújtó védővámjának, mi magyarok is kárvallottjai lehetünk, ezért jó lenne elkerülni. A legrosszabb előrejelzések szerint ezzel ugyanis Magyarország GDP-jének 0,9 százalékát is elveszítheti. 

Várkonyi szerint az egész európai autógyártást körülveszi valamilyen fajta ellenszél. Ilyen például, amikor összekeverik a környezetvédelmet a fűnyíróelv-szerű kommunista intézkedésekkel, amelyek az autógyártás ellen irányulnak. A szakértő szerint ennek súlyos hosszútávú következményei lehetnek. “Ha az autó mint vágyott tárgy egy problémaként fog megjelenni a felnövő generáció számára, akkor nehéz dolga lesz az autógyártóknak”. 

De azt is kifejtette: a brexittel Magyarország biztos jól járhat, hiszen a britek kilépésével jelentős termelési kapacitás vándorolhat át Magyarországra.

Van kereslet a közösségi autózásra

Sáreczky Richárd, a MOL LIMO ügyvezető igazgatója azzal kezdte előadását, hogy cégüknek fel kell készülnie arra, hogy meg fognak változni a fogyasztói szokások, ezért a MOL létrehozta a 2030-as stratégiáját, melynek keretében megfogalmazta: a jövőben is a MOL legyen az úton lévők rendszeres választása.

Az ügyvezető elmondta: a MOL LIMO-t – mely elnevezés a cég közösségi autózását jelenti – azért indították el tavaly, mert “egyre többet autózunk, egyre többen vagyunk a városban, egyre kevésbé férünk el”. A kérdés, hogyan tudjuk ezt kezelni? Úgy, hogy kevesebb autót használunk mindannyian – húzta alá. 

Sáreczky hozzátette: az elmúlt egy év eredményei minden várakozásukat felülmúlta, hiszen arra számítottak, hogy ez idő alatt körülbel 15 ezer felhasználója lesz a MOL LIMO-nak. Ezzel szemben decemberben a felhasználók száma átlépte a 40 ezret. 

A MOL LIMO ügyvezető igazgatója után a konferencia közönsége egy élő videó előadást tekinthetett meg. A Continental AI műhelyéből Róka András a Continental ADAS Mesterséges Intelligencia Fejlesztőközpontjának budapesti mérnökségvezetője jelentkezett be.

A mobilos fizetésben komoly lehetőségek rejlenek

Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója az autózás és az okoseszközök, mobilfizetés közötti kapcsolatra hívta fel elsősorban a figyelmet. A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2014-es indulása óta már több mint százmillió tranzakciót bonyolított le, emellett gazdaságfejlesztési jelentőséggel is bírnak, partnereik között kisebb-nagyobb cégek, bankok is szerepelnek.

Veres Mihály elmondta: a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. azért dolgozik, hogy a mindennapokat könnyebbé tegye az autósok számára, ezen elv alapján kerültek bevezetésre az olyan szolgáltatások, mint az autópálya-matrica, vagy parkolójegy mobilon keresztül történő megvásárlása. A vezérigazgató szerint a jövőben okosparkoló rendszer bevezetését is tervezik.

 

Borítókép: Váradi Iván

Ezek is érdekelhetnek

További híreink