2RULE
Éves szinten a teljes hazai sportszer- és sportruházati piac 300 milliárd forint körül alakul Magyarországon. A vezető kereskedelmi lánc a Decathlon, utána következik a Hervis, majd az Intersport. Az itthoni erőviszonyok között sincs nagy különbség a nemzetköziekhez képest: a két legerősebb márka a Nike és az Adidas, őket követi minden más. Ugyanakkor a piac rendkívül apró szegmensekből (sportágakra jellemző sportszerek és ruházat) tevődik össze, melynek révén komoly mozgástér mutatkozik egy-egy új szereplő számára is. Ebből kiindulva bőven lehet keresnivalója egy új cégnek a piacon.
Néhány nappal ezelőtt listázta be a franchise-üzleteket működtető Intersport a Magyar Sportmárka (MSM) Zrt. által gyártott 2Rule márkát. A sajtó-háttérbeszélgetésen arról volt szó, hogy a magyar társaság az említett szegmensek némelyikében szeretné megszerezni a huszonöt százalékos piaci részesedést. Ez nem egészen földtől elrugaszkodott terv, ám a hazai gyártó az elmúlt időszakban kis lépésekkel haladt előre. Tavaly vezették be a márkát a piacra, és még csak az idén jutottak el addig, hogy jelen legyenek a kiskereskedelmi csatornákban.
Az Intersport az MSM csapatoknak tervezett kollekcióját forgalmazza. A vállalat hangsúlyozta, hogy elkötelezettek a legjobb ár-érték arány mellett, s ebbe a szemléletbe tökéletesen passzol a 2Rule. A kereskedelmi lánc belső szabványa szerint a magyar márka megfelelő minőségű, képes felvenni a kesztyűt a versenytársakkal szemben. Többek között az Intersporttal kötött szerződés is azt bizonyítja, hogy az új gyártó valódi konkurense a piac többi szereplőjének – mondta Bendik Bernadett, a cég vezérigazgatója. A 2Rule-nál a brandépítés első lépése a budapesti bemutatóterem tavaszi megnyitása volt. A Váci úton található szalonban a csapatok képviselői a saját kollekciójuk megtervezéséhez, összeállításához kapnak szakmai segítséget, majd a megrendelt termékeket az MSM Zrt. kiszállítja a kért helyszínre.
A vállalat egyedi kollekciók kialakítását is tervezi, az igényes vevőkör kreatív magyar divattervezők exkluzív, hétköznapi viseletre tervezett kollekcióiból választhat majd. Több dizájner is elküldte már a vázlatait, az exkluzív kollekciókhoz szükséges szabásmintákat a társaság mintavarrodája fejleszti.
Az MSM küldetésének érzi, hogy a divattervezés mellett a textilipari alapanyagok gyártásában is segítse az innovációt, a cég ezért a kutatás-fejlesztésben keresi a kapcsolatot az ágazathoz kapcsolódó hazai felsőoktatási intézményekkel, kutatóműhelyekkel. Az imázsépítést és a márka piaci részesedésének a növelését egyaránt szolgálja a gyártó hamarosan induló webshopja. Az online kereskedelemben a kisebb, amatőr csapatok egyedi igényeit és a minőségi sportruházat kedvelőit szintén kiszolgálja majd a cég – akár a határokon túl is.
Borítófotó: Egyedi kollekciók csapatoknak. Felveszik a versenyt a nagy gyártókkal