– A magyarországi Heinekent 2018 októbere óta vezeti. Milyen tapasztalatokat szerzett itteni munkája során az első száz nap alatt? Milyennek látja a magyarországi sörpiacot?
– Nagyon izgalmas időszak vette kezdetét októberben, hiszen az előzőekhez képest új országban és egy merőben más sörpiacon folytatom a karrieremet. A HEINEKEN Hungária a magyar sörpiac fontos szereplője, több szegmensben is erős a jelenlétünk. Megemlíthetem itt a hazai sörkülönlegességeket, mint a Soproni Óvatos Duhajt, vagy az alacsony alkoholtartalmú és alkoholmentes kategóriában a Natur Zitrone-t, illetve a Soproni Radlereinket. A vállalatnál dolgozó kollégák rendkívül elkötelezettek és tehetségesek. A jó csapatszellemnek köszönhetően nagyon befogadó a környezet, könnyű volt felvenni a ritmust. Úgy érzem, egy olyan pillanatban érkeztem, amikor sok minden pozitívan változik a magyarországi sörpiacon, hiszen hosszú évek csökkenése után újra nő a piac, a fogyasztók egyre nyitottabbak az újdonságok és különlegességek felé. Ettől függetlenül a verseny hatalmas, csak akkor győzhetünk, ha folyamatosan befektetünk kiváló márkáinkba és működésünkbe, hogy biztosítsuk a magas minőséget megfizethető áron, mindezt együttműködve fogyasztóinkkal és partnereinkkel.
– Hogy zárta a múlt évet a HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt.? Mennyire elégedett a társaság tavalyi teljesítményével?
– Azt kell, hogy mondjam, nagyon sikeres évet zártunk mind a teljes sörpiac, mind pedig a HEINEKEN Hungária tekintetében. Büszke vagyok minden kollégánk kemény munkájára, aminek köszönhetően ezt elértük. Olyan innovációkat mutattunk be, amelyek elősegítették a növekedésünket, illetve amelyek fejlesztették a sörpiacot is, edukálták a fogyasztókat. Az olyan sörök széles körű piaci bevezetése, mint a Soproni Óvatos Duhaj IPA és APA hozzájárul ahhoz, hogy a fogyasztók minél több izgalmas sörtípust ismerhessenek meg, és a sörtörténetről is szélesebb körű tudásuk legyen.
2018-ban kétmilliárdos beruházással fejlesztettük a Soproni Sörgyárunkat, ennek köszönhetően 30 százalékkal megnöveltük gyártókapacitásunkat, amely lehetővé tette sörkülönlegességek fejlesztését. A HEINEKEN Hungária számára fontos, hogy visszaforgassunk a magyar piacba, hogy fejlesszük a helyi gazdaságot, amelynek részesei vagyunk, hogy hozzájáruljunk a körülöttünk élő közösségek előrelépéséhez. Jó példa erre a Kastélyosdombón telepített magyar komló. Ezzel a projekttel hátrányos helyzetű családokat segítünk, illetve fejlesztjük a magyar mezőgazdaságot, a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködve.
– Milyen új utakat lát a cég márkaépítési, értékesítési és szponzorációs stratégiájában?
– Arra számítok, hogy a stratégia, amelyet néhány éve elkezdtünk, működik, és ezzel 2019-ben is sikeresek leszünk. Ettől függetlenül a mai, rohanó világban folyamatosan felül kell vizsgálnunk a működésünket, hogy olyan termékeket nyújtsunk partnereinknek és fogyasztóinknak, amelyeket szeretnek. Látom, hogy a vásárlók egyre inkább keresik a sörkülönlegességeket, de ezzel együtt az alkoholmentes söröket is, mint a Heineken 0.0. Partnereink hatékonyabb működést és kiszolgálási szintet várnak, amelyet digitális képességeink maximalizálásával, biztonságos munkakörnyezetben és fenntartható módon fogunk megvalósítani! Mindez csak a kollégák segítségével jöhet létre, ezért is teszünk folyamatos erőfeszítéseket, hogy a HEINEKEN Hungária inspiráló és vonzó munkahely legyen!