– Honnan jött a Swappie ötlete?
– Pár éve olvastam egy újságcikket arról, hogy a social media platformokról olyan mértékű információ kerül az emberekhez, amelynek a feldolgozása már nehézségeket okoz. Több felmérés rámutatott: a többség a hírfalon megjelenő üzenetek nyolcvan százalékára egyáltalán nem emlékszik. Miután mélyebben elemeztem a témát, elkezdett körvonalazódni a fejemben egy ötlet. Egy olyan appot szerettem volna fejleszteni, amely megoldást nyújt az előbbi problémára, s megkönnyíti a hétköznapi közösségimédia-felhasználást. Így jött létre a Swappie, amely egy applikációban köti össze a legnagyobb platformokat, és segít személyre szabottan megszűrni az onnan érkező adatokat.
– Hol tart most a fejlesztés?
– Az app februárban vált elérhetővé iOS-en és Androidon. Jelenleg a Facebookot, az Instagramot, a Twittert, a YouTube-ot, a Tumblrt és a LinkedInt tudja kezelni. A felhasználók száma időközben meghaladta a 980 ezret. Magyarországon viszonylag kevés ember használja, de például kifejezetten népszerűek vagyunk a feltörekvő országokban, így Indiában is. A kevésbé gazdag térségekben a nagy teljesítményű okostelefonok ugyanis még nem terjedtek el széles körben. Itt egyelőre problémát jelent, hogy az összes közösségi app együtt akár 830 megabyte helyet is lefoglalhat a mobilok memóriájából. A mi fejlesztésünknek viszont csak 30 megabyte kell. Azonban a felhasználói kör már az USA-ban, az Emírségekben és Nyugat-Európában is növekszik.
– Hosszú távon mi a cél?
– Hét éven belül 140 milliós alkalmazói számot szeretnénk elérni. Arra számítunk, hogy idővel egyre nagyobb lendületet vesz az app sikere, s ezzel párhuzamosan a cég értéke is növekszik.
– A fejlesztés során mik voltak a fő kihívások?
– Mivel ezelőtt nem ebben az iparágban dolgoztam, nem értettem az applikációfejlesztéshez, ezért olyan programozókat kellett találnom, akik az ötletemet meg is tudják valósítani. Ez az első nagy lépés igencsak időigényes volt: a legtöbben elzárkóztak a dologtól, mivel sokuk megvalósíthatatlannak tartotta a koncepciót. Végül sikerült egy pár fős, lelkes csapatot összeállítanom: jelenleg rajtam kívül három fejlesztő és egy vezető fejlesztő dolgozik a projekten. Mindemellett mivel amerikai nagyvállalatok felhasználói adatait használjuk, velük is egyeztetnünk kellett az indulás előtt. Volt, ahol ez könnyebben ment, de akadtak azért hónapokon átívelő tárgyalások is. Az Instagramnál például sokáig nem értették, hogy mit szeretnénk megvalósítani. De végül a legnagyobbakkal mind sikerült megállapodni.
– Miből finanszírozta a projektet?
– Amíg lehetett, saját forrásból fedeztem a költségeket, de idővel egy külső befektető is megjelent a cégben. Szerencsére vele jó a kapcsolat: segíti és támogatja a projekt előrehaladását.
– Hogyan fog pénzt termelni a Swappie? Mi az üzleti modell?
– Az általunk kialakított reklámfelületeket szeretnénk értékesíteni, és idővel, azt gondolom, a bekötött platformok hirdetési bevételeiből is tudunk részesedni. A jövőben pedig tovább szeretnénk fejleszteni a szolgáltatást: a kezelt közösségi oldalak közé például bekerül majd az „orosz Facebook”, a Vkontakte és a Snapchat is.
– Nem tartanak attól, hogy átütő siker esetén lemásolják a megoldásukat?
– Az informatika világában ez a lehetőség mindig fennáll. Ha az bekövetkezik, akkor a termékfejlesztés mellett nagyobb fókuszt kap az eddigi lépéselőnyünk fenntartása.