Autóipari aranykor van, de mi várható?

Az Autóipari aranykor – Mit várnak az autózás nagyágyúi? címmel megtartott Figyelő konferencián elhangzott: rengeteg kihívás jellemzi manapság az egyelőre jól pörgő autóipart, hiszen mind a kereskedelem, mind a gyártás terén sötét felhők gyülekeznek.

György László, az Információs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkárának nyitó előadásán elhangzott, hogy a magyar ipari termelés mintegy tizedéért felel az autóipar, az exportunknak pedig mintegy negyedéért. Az ágazat teljesítménye 2010 óta 2,5-szeresére nőtt! Azaz a magyar gazdaság teljesítménye szempontjából közel sem mindegy, hogy hogyan alakul a globális autópiac, különös tekintettel persze a német autómárkák, illetve gyártók teljesítményére, amelyet nemcsak az elektromos autózás, hanem Kína előretörése és a globális kereskedelmi háború is fenyeget.

Lánczi Tamás, a Figyelő főszerkesztője és György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár

Horváth Gergő, a Nissan Magyarország PR- és marketingmenedzsere, Halaska Gábor, a Figyelő rovatvezetője és Zala Mihály, az EY kiberbiztonsági üzletágának vezetője

Várkonyi Gábor autóipari szakértő

Próbakörök a versenyautó-szimulátorban

Szajlai Csaba, a Figyelő főszerkesztő-helyettese, Szalay Balázs és Bunkoczi László, az Opel Dakar Team versenyzői

Fotós: Váradi Iván

Ezek is érdekelhetnek

További híreink