Hirdetés átugrása →
Bezár ×

Teljesen új módszerekkel érdemes megszólítani a pályakezdőket - a cégek érdeke is ez

Hírekfigyelo.hu

A munkáltatók versenyeznek az informatikusokért, a hagyományos hirdetésekkel azonban egyre nehezebb kitűnniük a tömegből és egyre kevésbé érik el a pályakezdőket. Nehéz helyzetben vannak a fiatalok is, akik a valós munkahelyi elvárásokkal gyakran már csak az első munkanapokon találkoznak. Mindkét problémára megoldás, ha a munkaadók új módszerekkel szólítják meg a fiatalabb generációt. Az OTP Bank kiemelt figyelmet fordít a fejlesztésekre, így sok informatikust foglalkoztat, ezért a toborzás területén is keresi az új eszközöket. A bank két szakmai eseményen keresztül mutatja be, miként közelíthetőek egymáshoz a két oldal igényei és elvárásai - derül ki az OTP közleményéből.

Legyen szó számítógépekről, vagy aláírópadokról, a technológia hozzátartozik a vállalatok mindennapjaihoz, emiatt pedig nagy a verseny az informatikus szakemberekért. Az OTP Bank számára fontos az új technológiák fejlesztése, így nem csak közgazdászok, hanem az IT munkavállalók is kiemelt szerepet kapnak a cég életében. A tapasztalatok szerint egyre nehezebb azonban a pályakezdőket hirdetéseken keresztül elérni és nem könnyű munkáltatóként kitűnni a tömegből. 

A pályakezdők számára problémát jelent, hogy az online elérhető információ mennyisége elenyésző, vagy nem feltétlenül a bennük felmerülő kérdésekre találnak választ. Sokszor csak a belépést követően az első napokban derül ki, milyen valójában az adott munkakör, a munkahely szervezeti kultúrája, valamint a karrierlehetőségeket is nehéz előre feltérképezni.

A szakmai események épp arra biztosítanak lehetőséget a kezdők számára, hogy a tudásszerzés mellett megismerkedhessenek a vállalatokkal, az általuk szervezett versenyeken keresztül pedig beleláthatnak az adott szakma nyújtotta lehetőségekbe.


Fotó: Holló Zoltán, a HP Informatikai Kft. munkatársa a szuperszámítógép működéshez szükséges kiszolgáló berendezést szereli a Debreceni Egyetem Kassai úti kampuszán a NIIFI-DE Szuperszámítógép Központban. (MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor)

A közelmúltban rendezték meg a technológiai újításokról szóló SMART konferenciát, amelyen 125 előadó feszegette a robotok, automatizált eszközök és digitális megoldások témaköreit. A bank a fiatalok sikerorientált személyiségére építve egy informatika témájú online tesztsort készített az esemény előtt egyetemisták számára. A bank a legjobban teljesítő 50 diáknak ingyenes részvételi lehetőséget biztosított a konferencián. Az ismeretek bővítése mellett az eseményen újra játékba szállhattak a nyertesek és bluetooth hangszóróval, vagy akár egy drónnal is gazdagodhattak a bank standjánál.

„A hagyományos kommunikációs eszközök, mint a hirdetések és cikkek már nem érik el hatékonyan a fiatalokat. Technológiai fejlesztésekben is élen járó vállalatként az OTB Bank számára fontos, hogy az informatikus pályakezdők megismerjék a cég biztosította lehetőségeket. Ehhez azonban tudni kell a munkavállalók igényeihez alkalmazkodni és meg kell jelenni ott, ahova ők is szívesen mennek. A szakmai rendezvényeken és versenyeken mindkét fél megismerheti a másik oldal igényeit és elvárásait, valamint feltárulnak a karrierlehetőségek a pályakezdők előtt." – mondta el Szőke-Oláh Katalin, az OTP Bank HR marketing vezető tanácsadója.

A fiatalok sikerorientáltak és a gyors eredményekre fókuszálnak, ebből kiindulva érdemes megjelenni az egyetemisták számára rendezett szakmai versenyeken. Emellett a digitalizáció világában felnövő generáció tagjai számára – akik közül sokan saját magukra is influencerekként tekintenek – fontos, hogy lássák a hatásukat a világban. A valós üzleti életből kiemelt esetek nem csak betekintést engednek abba, hogy milyen érdekességeket rejt a szakma, de erősíthetik a tudatot, hogy hatással lehetnek a környezetükre.

 

Borítófotó: SMART Conference / Facebook