Hirdetés átugrása →
Bezár ×

Jól megy a hirdetés a Dunán és az RTL-klubon

HírekMTI

Nőtt a támogatói aktivitás a televíziós műsorszámok szponzorációjában a Duna TV-nél és az RTL Klubnál 2019 első fél évében – közölte a televíziók támogatási gyakorlatáról készült tanulmánya alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön.

Nőtt a támogatói aktivitás a televíziós műsorszámok szponzorációjában a Duna TV-nél és az RTL Klubnál 2019 első fél évében – közölte a televíziók támogatási gyakorlatáról készült tanulmánya alapján a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Kommunikációs Igazgatósága csütörtökön.

A közleményben azt írták, a Duna TV-nél 5520-ról 6086-ra, az RTL Klubnál 18 502-ről 20 359-re nőtt a hirdetések száma a 2018-as azonos időszakhoz képest. A TV2 esetében azonban 44 146-ról 38 988-ra csökkentek a szpotok - tették hozzá.

A vizsgált csatornák – RTL Klub, TV2, Duna TV, Duna World, M4 Sport, Sport1, Sport2, Story4, Viasat3 – 17 372 órányi műsoridejében 1038 cég 68 491 szponzorüzenete jelent meg.
A leggyakrabban előforduló támogató cég 2084 megjelenéssel a Saint-Gobain Kft. volt, amelyet

a Baumit Kft. követ 1651 szpottal és a Leier Hungária Kft. 1630 üzenettel. A legtöbb szponzorüzenetet, 15 700-at a TV2 időjárás-jelentésében mutatták be, ezt az RTL Klub Drága örökösök című sorozata 2238-cal,a Duna TV Család-barát című műsora pedig 2221-gyel követte – olvasható a közleményben. Hetvenötmillió forintot ad a médiatanács magazinműsorok készítésére A Magyar Média Mecenatúra Programja keretében huszonnyolc rádió hírműsorok, tematikus és közérdekű szolgáltató magazinműsorok készítésére szól a pályázat.

A médiamecenatúra program 2019-es pályázatának második fordulójában hírműsor kategóriában a 101,7 Pécs FM, a dunaújvárosi Rádió 24, a keszthelyi, a miskolci és a győri Rádió 1, a székesfehérvári Magyar Katolikus Rádió, a Rádió Szarvas, a szolnoki Amadeus Rádió, a fehérgyarmati Rádió Som, a kiskunfélegyházi Rádió Smile, valamint a budapesti Mária Rádió és a Jazzy Rádió pályázott eredményesen – közölte az NMHH.

Szolgáltató magazinműsorok gyártására a Lakihegy Rádió, a Rádió Dabas, a Paks FM, a miskolci és a sátoraljaújhelyi Európa Rádió, a keceli, solti és bajai adókon szóló Gong Rádió, a kiskunfélegyházi, a pécsi, a gyöngyösi és a zalaegerszegi Rádió 1, a miskolci Rádió M, a székesfehérvári Táska Rádió és a budapesti Klasszik Rádió, tematikus magazinok gyártására pedig a fővárosi Manna FM, a Trend FM és az InfoRádió kapott támogatást – tették hozzá.

Kitértek arra is, hogy a médiatanács 1,5 millió forinttal támogatja a budaörsi Primanima Nemzetközi Animációs Filmfesztivált. Az október 30. és november 2. között zajló fesztiválon a legígéretesebb magyar tehetségnek járó George Pal-díj, a közönségszavazatok alapján a legnépszerűbb magyar filmnek odaítélendő Macskássy Gyula-díj, valamint a gyermekközönség szavazatai alapján a legnépszerűbb magyar meseanimációnak kijáró Csermák Tibor-díj nyerteseinek 500-500 ezer forintot ajánl fel a testület – olvasható a közleményben.

 

Borítófotó: Ian McKinnell, Getty Images