Nagyon élénk időszakot élünk az ingatlanpiacon

Pénz beszél
A Magyarország iránti étvágy visszatért és az ország egy egészséges versenykörnyezet felé tart – nyilatkozta a Figyelőnek Mike Edwards, a Cushman & Wakefield értékbecslési üzletágának regionális vezetője.  

– Mi várható a jövőben az ingatlanbefektetéseknél?

– Mindenképp egy nagyon élénk részén vagyunk a ciklusnak. Érdekes látni, hogy az olyan opportunista játékosok, mint például a Lone Star különböző pozícióiból az tűnik ki, hogy most vagyunk egy ciklus tetején. Amint a kamatok emelkednek, a terméshozam prémiuma csökkenni fog, de más tényezők – mint a kínálat hiánya és a gazdaságok fejlődése – ellensúlyozzák majd ezt a nyomást, így egy mérsékelt hozamcsökkenés prognosztizálható. A magasabb árképzés ellenére a nyereségszerzés a valószínű, hiszen a megfelelő termékek értékesíthetők. A kelet-közép-európai régió valószínűleg kihasználja az apadó hozamprémiumot a hagyományos piacokon. Azok, akik értékeket keresnek, keletre költöznek. Valójában ez a hozamprémium lehetett a kulcsmotivációja azoknak a dél-afrikai befektetőknek, akik az elmúlt 24 hónapban a térség három legnagyobb vevőjének számítanak a hatból. A későbbiekben előreláthatólag nagyobb változatosságot látunk majd a tőkeforrásokban. Vannak olyan jelek ugyanis, amelyek szerint a dél-afrikaiak kevésbé aktívak, de úgy tűnik, nincs hiány alternatív befektetőkből, akik bármikor készek a piacra lépni.

– Miben különbözik a magyarországi ingatlanpiac a globálistól? 

– Ha tíz évvel ezelőtt lett volna egy prémium kategóriás termékünk, szinte biztos, hogy egy nemzetközi vevő szerezte volna meg. A helyi vásárlók ilyesfajta hiánya a piacnak olyan különös gyengesége volt, amely máshol nem volt gyakori, és hozzájárult a pénzügyi válságból való kilábalás lassúságához. 2017-re ugorva azonban láthatjuk, hogy az elmúlt év öt több mint 50 millió eurós irodai ügyletéből csak egy volt külföldi befektető által kivitelezett. 

A helyi invesztor ereje megmutatja az olyannyira szükséges likviditást, amelyre a piacnak szüksége van a fejlődéshez – és cserébe a tájkép újra változik. A Mill Park marketingtapasztalatai azt mutatják, hogy a Magyarország iránti étvágy visszatért a legfontosabb nemzetközi befektetőknél, és az ország egy egészséges versenykörnyezet felé tart. Ezért várjuk az új és régi nemzetközi és regionális nevek feltűnését a piacon az elkövetkezendő hónapokban.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink