Hirdetés átugrása →
Bezár ×

Guller Zoltán: sürgősen változásokra van szükség a fővárosi reptéren

Hírekfigyelo.hu

Ahhoz, hogy Közép-Európa vezető turisztikai térsége legyünk 2030-ra, bőven van még feladatunk. Kiemelten fontos például, hogy egy Magyarországhoz méltó országképet mutató repülőtér fogadja Budapesten a turistákat - jelentette ki a Magyar Nemzetnek a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

 

Guller Zoltán azzal kapcsolatban nyilatkozta ezt, hogy a kormány felszólította a ferihegyi repteret tulajdonló és üzemeltető multicéget a barátságosabb együttműködésre.

Egyre nagyobb gondot okoz például, hogy a Magyarországra érkező vendégek megdöbbentően színvonaltalan, az utaskiszolgálásban kifejezetten lerobbant állapotokkal találkoznak az ország legnagyobb és legforgalmasabb repülőterén - tette hozzá Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér hazánk első számú vendégfogadó kapuja. Itt mutathatjuk meg elsőként vendégszeretetünket, amely méltó az európai sikerekhez – jelentette ki.

Nehéz elhinni, hogy ezúttal megvalósulnak a legújabb repülőtéri fejlesztési tervek, a menedzsmentnek ugyanis már csaknem tizenöt éve lett volna arra, hogy bizonyítson. Ráadásul a magyar reptér üzemeltetője más városokban, Athénban, Hamburgban, Düsseldorfban is érdekelt a reptér üzemeltetésében, ezeken a helyeken márpedig van például papírtörlő a mosdóban. Ezt már Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára mondta a lapnak.

Könnyen juthatunk arra a következtetésre, hogy mi, magyarok mintha kevésbé lennénk fontosak - tette hozzá az államtitkár.

Az üzemeltetőnek már régen fel kellett volna készülnie nagyobb, hatékonyabb kapacitással, ezzel szemben láthatóan a pénzügyileg jobban megtérülő működtetés jellemzi e téren - nyilatkozta Kovács Péter a főváros XVI. kerületének polgármestere.

Az ősbűn a reptér eladása volt. A szerződés 2005 decemberében született, az első Gyurcsány-kormány idején, amelynek Kóka János akkori gazdasági és közlekedési miniszter volt a gazdája - fejtette ki Vitézy Dávid közlekedési szakértő a Magyar Nemzetnek.

A reptér annak idején úgy került magánkézbe, hogy a megállapodásban nincs rögzítve: az üzemeltető legfőbb feladata a közérdeket szolgálni, ennek a következményeit látjuk. A külföldi befektetőkből álló tulajdonosok kizárólag a profitmaximalizálás szempontjait követik, ez határozza meg az üzemeltetést - húzta alá a szakértő.

Borítófotó: MTVA/Bizományosi/Jászai Csaba