Komoly üzleti potenciált rejt az MVM EDISON

PR Szponzorált tartalom
Az idei MVM EDISON startupversenyen nemcsak az energetikai ötletek kaptak teret, hanem számos fintech- és okosotthon-megoldás is bemutatkozhatott – mondta a Figyelőnek Kóbor György, az MVM Csoport elnök-vezérigazgatója.

Hogyan értékeli az idei MVM EDISON startupversenyt?

Nagyon különleges volt, mert a pandémiás helyzet miatt minden online zajlott. Olyan jól sikerült azonban, hogy a kollégákkal arról beszélgettünk, akár a későbbiekben is szervezhetnénk ilyen módon. Mindenki alkalmazkodott a helyzethez, a versenyzők is ennek megfelelően készültek. Nagyon érdekes volt az egész verseny, jól felkészültek a csapatok, jók voltak a mentorok és a coachok, azt gondolom, a verseny minden tekintetben elérte a célját.

Miért döntöttek úgy, hogy nem kizárólag energetikai ötleteket fogadnak be?

A szektorok éles határvonalai egyre inkább elmosódnak, és egyre nagyobb az átjárhatóság is közöttük. Természetesen az is fontos, hogy az ügyfelek mit gondolnak a szolgáltatókról, ráadásul elképzelhető, hogy a végén olyan szuperszolgáltatók alakulnak ki a világon, amelyek villamos energiát, gázt, banki szolgáltatást és minden egyéb mást egyszerre biztosítanak ügyfeleiknek. Ez a szemlélet motiválta az MVM Csoportot abban, hogy ne kizárólag az energetikai kihívásokkal foglalkozzunk. Így idén már bekerültek a fintechmegoldások és az okosotthon-szolgáltatások is a versenybe. Valójában minden olyan megoldás megjelenhet a palettán, amely az ügyfelek kényelméhez kapcsolódik és széles rétegekhez szól.

Négy évvel ezelőtt miért döntöttek úgy, hogy elindítanak egy startupversenyt?

Ez egy tudatos üzleti lépés volt. Az energetika egy több mint százéves múlttal rendelkező iparág, amelyben sokáig nem beszélhettünk radikális és gyors változásokról. A világ azonban elkezdett megváltozni, így két út állt előttünk: megtanuljuk ezt az újfajta gondolkodást, vagy beengedjük azokat a gondolkodókat a világunkba, akik már eleve ilyen szemlélettel rendelkeznek. Mi a második mellett döntöttünk. A startupok alapítóinak egészen más típusú megoldási mintáik vannak, mint nekünk, „hagyományosan” gondolkodóknak. Továbbá arról sem szabad megfeledkezni, hogy ez üzlet, nem titkolt célunk, hogy a jó ötletekből sikeres vállalkozásokat is építsünk. A nyertesek ezért is kapnak lehetőséget, hogy akár 50 millió forint magvető befektetéshez jussanak az MVM Csoport részéről.

Hogyan folytatódik a munka a startupokkal? Csak a döntősökkel dolgoznak együtt a későbbiekben?

Nem engedjük el a kezüket és a jó ötleteket sem, a közös munka pedig nem korlátozódik a döntősökre. A Smart Future Lab Zrt.-t éppen ezért hoztuk létre. A hozzánk jelentkező startupok különböző fejlettségi szinten állnak, találkoztunk olyanokkal is, akik csak idén januárban kezdtek el gondolkodni az ötletükön. Nekik is szeretnénk megadni a lehetőséget, hogy továbbvigyék és fejlesszék a projektjüket. A mentorok továbbra is segíteni fogják őket a céljaik elérésében, és a versenytől függetlenül is nyitottak vagyunk a megkeresésekre.

Vannak olyan startupok, amelyek már következő körös befektetésnél járnak? Más befektetőkkel is társul a vállalat?

Nagyjából öt és tíz közé tehető azoknak a cégeknek a száma, amelyekkel már a második körös befektetés környékén járunk. De többekkel tartunk már egy szinttel magasabban a közös gondolkodásban. Persze mindig az adott helyzet és a befektetési mozgástér szabja meg a lehetőségeinket.

Milyen témákon gondolkodjanak azok, akik jövőre szeretnének elindulni az MVM EDISON versenyen?

Én személy szerint olyan termékeket szeretnék látni jövőre, amelyek széles rétegeknek szólnak. Nem egy szakma-specifikus helyzetre keresünk egy jó új megoldást, hanem olyan dolgokat, amelyeket a villamos-energia- és gázszolgáltatás mellett egyfajta élménytermékként lehet kínálni azügyfeleknek.

(Borítókép: MVM EDISON-zsűritagok)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink