2020-2021-ben rendezték hazánkban a Kerékpározás évét, amelynek apropóján Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár (akkor még kormánybiztosként) előrevetítette, hogy milyen trendekre számít a következő években a kerékpározás terén. Egyik jóslata az e-biciklik népszerűségének gyors növekedése volt, nem véletlenül.
Egyrészről ekkor indultak hazánkban az első pedelec pályázatok, amelyek keretében kedvezményesen lehetett elektromos rásegítéses kerékpárokat vásárolni, másrészről Nyugat-Európában ekkor már javában zajlott az e-bike forradalom. Mint Révész Máriusz elmondta, amíg Németországban 2013-ban még csak évi 4000 elektromos kerékpárt adtak el egy évben, addig 2021-ben már 2 milliót. Borítékolható volt tehát, hogy hazánkban is nagy érdeklődés mutatkozik majd az e-biciklik iránt, a kérdés csak az volt, milyen tempóban zajlik majd a térnyerés.
Tekintve, hogy a lakosság tavaly határidő előtt kimerítette az állam és az Unió által biztosított pályázati keretet, nyugodtan mondhatjuk, hogy Magyarország is elindult az elektromobilitás útján. Ugyanakkor az is látszik, hogy a várt robbanás egyelőre elmaradt. Ennek oka egyértelműen az, hogy az elmúlt években egy minőségi elektromos kerékpár bizony még nyugati pénztárcával is komoly befektetésnek számított: a legtöbb kétkerekű ára a felvehető támogatások mellett is milliós nagyságrendet képviselt. Sokan így kénytelenek voltak kivárni a vásárlással, viszont könnyen lehet, hogy nekik volt igazuk…
Idén áprilisban ugyanis feltűnt egy új webshop, a Bixie Bike, amelynek nem titkolt célja, hogy hazánkba is elhozza az elektromos kerékpározás terén már régóta várt fordulópontot. Éppen ezért kizárólag olyan, jó ár/érték arányú e-bike-okat forgalmaznak, amelyek hazai viszonylatban is megfizethetők. “Kevesen gondolnak bele, de egy rendszeresen használt városi kisautó éves fenntartási költsége – beleértve a kötelező biztosítást és a tankolást – úgy 400-600 ezer forint között mozog. Mi úgy véljük, hogy ez az összeg, amit a magyar társadalom hajlandó lenne akár elektromos kerékpár vásárlásra is fordítani. Éppen ezért választottunk olyan modelleket, amelyeknek az árai éppen ennek a lélektani határnak a közelében mozognak” – árulta el a Bixie Bike üzleti stratégiáját az ügyvezető, Sipos Péter.
“Magyarországon a második legmagasabb a kerékpározni tudók aránya az Európai Unióban Lengyelország után, és a kutatások azt mutatják, a társadalom 40 százaléka legalább heti rendszerességgel teker. A klíma remek, az infrastruktúra is egyre fejlődik, szóval tényleg minden adott lenne ahhoz, hogy hazánkat is elérje a nyugat-európai utazásaink során tapasztalt e-bike láz. Persze nem tudjuk hibáztatni azokat, akik nem költik el egy középkategóriás használt városi kisautó árát egy elektromos kétkerekűre, hiszen ezek az árak magyar léptékkel nézve irreálisak. Ugyanakkor bízunk abban, hogy ha a fenti képlethez hozzáadjuk a mi megfizethető e-bringáinkat, végre nálunk is megtörténik a régóta várt robbanás az elektromobilitás terén.” – tette hozzá az újonnan indult vállalkozás tulajdonosa.
Kínálatukban már 390 ezer forintért is találni e-bringát (mégpedig egy igencsak praktikus, tömegközlekedéssel is jól kombinálható, összecsukható darabot), de a csúcsmodellnek számító városi kerékpárjuk ára sem haladja meg a 650 ezer forintot.
Ezek az összegek ráadásul tartalmaznak minden olyan kiegészítőt, amelyekre a hétköznapok során szükség lehet, beleértve a sárvédőt, a lámpákat, a pedálozás nélküli hajtást biztosító gázkart, a csomagtartót, illetve a telefontartót. A Bixie tehát tényleg mindent megtesz annak érdekében, hogy az árérzékeny hazai vásárlók számára is elérhetővé tegye ezt a praktikus és fenntartható közlekedési módot, így Önnek már csak kattintani kell. Találja meg az Önhöz leginkább illő, megfizethető e-bike-ot a bixie.hu-n!
Borítókép: illusztráció / forrás: bixie.hu