Számos teendő van azonban, amihez szükség lehet egy szakértői csapat segítségére, őket megtaláljuk a firmaxhungary.com oldalon.
A cégalapítás menete
A folyamat során a vállalkozónak személyesen is jelen kell lennie, és nagyon fontos, hogy szakmai segítséget kapjon, tisztában kell ugyanis lennie a hazai szabályokkal, valamint a cégalapítással kapcsolatos előírásokkal, lehetőségekkel.
Az első lépés a vállalkozási forma kiválasztása, ami leggyakrabban a Korlátolt Felelősségű Társaság (Kft.) szokott lenni, de vannak más alternatívák is. Ott van például az Egyéni Vállalkozói tevékenység (EV), a Betéti Társaság (Bt.) és a Részvénytársaság (Rt.).
A magyar cégalapítás a következő lépéssel folytatódik, ami nem más, mint a cégnév és a székhely bejegyzése, illetve a bankszámla nyitása valamelyik bankintézetnél. Végül az üzleti tevékenységtől függően a különböző engedélyek beszerzésére is szükség lehet. Szerencsére a külföldi vállalkozók nem maradnak egyedül ezekkel a feladatokkal, a firmaxhungary.com oldalon ugyanis jogi, adózási és számviteli szolgáltatást is igénybe vehetnek.
Alapító okirat és az aláírási címpéldányok
Egy cég sem kezdhet el szabályosan működni a cégbejegyzés nélkül, ezáltal szerez ugyanis tudomást a Magyar Állam az adott vállalkozás létezéséről, tevékenységi köréről és egyéb adatairól. Ennek keretén belül születik meg az Alapító okirat, ami többek között a cég nevét, székhelyét, üzleti tevékenységét is tartalmazza, de bele kell írni az alaptőke összegét és a tagok tulajdoni hányadát, felelősségi körét is.
A vállalkozás alapítóinak, azaz a tagoknak és/vagy a képviselőiknek aláírási jogosultsága lesz a céget érintő ügyekben. Így nekik hiteles aláírási címpéldányokat kell bemutatniuk, hogy hivatalosan is ismertté, s ezáltal igazolhatóvá váljon az aláírásuk.
Borítókép: firmaxhungary.com