Csomagözön és óriási fejlesztés a Magyar Postánál (x)

PR szponzorált tartalom
A járvány okozta nehézségek ellenére is ütemterv szerint halad a Magyar Posta történetének egyik legnagyobb értékű beruházása az MPL+ program. A komplex fejlesztés 2019 nyarán indult és 2022-ben érhet véget.

A nagyszabású beruházás célja, hogy jelentősen növelje a postai logisztikai rendszer csomagfeldolgozási és -kézbesítési hatékonyságát. A mintegy 50 milliárd forint értékű beruházás három fő eleme az ingatlanfejlesztés, az automatizálás illetve az informatikai megoldások beépítése.

Az MPL+ projekt részeként országszerte 23 depó kialakítását tervezik, 19-et vidéken, 4-et a fővárosban szemben a mostani szétaprózott hálózati struktúrával. A projekt indulása óta már három vidéki depó újult meg, a fejlesztése része, hogy a korábbinál jóval nagyobb alapterülettel működnek tovább. Az MPL+ program fontos állomása a Fót mellett épülő új depó. Ennek kiszolgálási területe Észak-Buda, Észak-Pest és az agglomerációs vonzáskörzete. A Posta vezetése szerint a következő években is várhatóan dinamikusan növekvő csomagvolumen miatt elengedhetetlen a logisztikai infrastruktúra fejlesztése, amelynek megtérülése legfeljebb tíz év, ez idő alatt pedig az évi mintegy 45 millió darabos csomagmennyiség duplázódását várja a társaság.

A megújított logisztikai infrastruktúra az ügyfelek számára is kézzelfogható, pozitív változást hoz majd. Gyorsabb feldolgozást, pontosabb, rugalmasabb kézbesítést. A fejlesztés további előnye lesz, hogy a címzett valós idejű nyomon követést vehet igénybe, illetve módosíthatja a kiszállítási címet, ha mégsem tud a korábban megadott helyen tartózkodni a kézbesítő érkezésekor.

Fotó: Magyar Posta

A hatékonyságnövelés abban is megnyilvánul, hogy a növekvő csomagmennyiség ellenére a következő években is a jelenlegi mintegy 1500 eszközből álló járműparkkal és 4600 fős létszámmal tervezi a vállalat a működtetést.

Növekvő forgalom

A Magyar Posta 30 százalékos részesedéssel az egyik vezető szereplője a belföldi CEP (Currier-Express-Parcel, vagyis futár-expressz-csomag) piacnak. Az elmúlt években dinamikusan nőtt az e-kereskedelem és ezzel együtt a csomagok száma. A logisztikai cégek számára azonban nem önmagában a csomagvolumen nagysága okoz kihívást, hanem annak éves, nem egyenletes eloszlása. Jellemzően a karácsony előtti két-három hónapra koncentrálódik az éves mennyiség 40 százaléka, amelyet csak rugalmasan működő rendszerekkel lehet kezelni, ezért különösen fontos a hatékonyság.

Különösen igaz ez az idei évben, amikor a pandémia az egyébként is szárnyaló e-kereskedelemnek újabb lökést adott. Idén tavasszal a veszélyhelyzeti időszakban egyik hétről a másikra ugrott meg az belföldi online rendelések száma, és szinte karácsonyi mennyiséget dolgoztak fel a postai üzemek. Áprilisban 30 százalékkal volt több a belföldi csomag, mint egy évvel korábban. A veszélyhelyzet megszűnésével visszarendeződés volt tapasztalható, de az előző évhez képest 10 százalékkal magasabb szinten stabilizálódott a csomagforgalom.

A karácsonyi felkészülés része a postai hálózat felkészítése a szezonra. Azokon a postákon, ahol nagyobb a mindennapi csomagforgalom (feladás és átvétel) bővítjük a tárolási kapacitásokat, és a helyzettől függően akár külön csomagkiadó pultok nyitására is lehetősége lesz a postáknak.

A járvány miatt a postások továbbra is maszkot viselnek kézbesítéskor és a postákon is. Tavasz óta megtartottuk az érintésmentes kézbesítést, azaz nem kell aláírni a PDA-n, hanem elég, ha bediktálja a címzett a személyi igazolványának számát.

Annak érdekében, hogy az érintésmentes kézbesítés minél nagyobb arányban meg tudjon valósulni, javasoljuk ügyfeleinknek, hogy a megrendelt termékeket, lehetőség szerint, már a rendeléskor előre fizessék ki.

A karácsonyi szezon idén várható forgalma a járvány második hulláma miatt kevésbé kiszámítható, a Magyar Posta arra készül, hogy éves szinten összességében mintegy 20 százalékkal több csomagot kell feldolgoznia.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink