Az internet térhódításával nem csak az informálódás és a szórakozás, de az adatgyűjtés, a vásárlói szokások is hatalmas fordulatot vettek. Ma már a legtöbben egy kisebb vagy nagyobb döntés előtt az interneten tájékozódnak: nem csupán termékeket vásárolunk webáruházakból, de szolgáltatások, brandek mellett tesszük le a voksunkat az alapján, amit az adott márka a neten mutat magáról.
Éppen ezért ma már egy jól menő vállalkozás nem teheti meg, hogy nincs jelen az online térben. Az online marketing legfontosabb eszközeinek használatával pedig – függetlenül attól, hogy milyen márkát képviselsz, mit árulsz vagy mi a szolgáltatásod – hatalmas sikereket érhetsz el! Mutatjuk, mi az az 5 dolog, amire mindenképp érdemes odafigyelned, ha pozitívan szeretnéd zárni az évet.
Egy jó weboldal
Egy jó weboldal mindennek az alapja. A weboldal nem csupán a márkád hitelességét építi, de a termékeid vagy a szolgáltatásaid bemutatásának a helyszíne is egyben: mintegy kirakat, amely meghatározza, hogy hogyan látnak leendő vásárlóid, partnereid.
Éppen ezért egy jó weboldalra minden vállalkozásnak szüksége van: a legkisebbektől a legnagyobbakig. Ez a felület nem csupán önmagában képes fellendíteni a céged bevételét, de a legtöbb esetben az alábbi eszközöket is kiszolgálja – így alkotva komplex képet!
A keresőmotorok meghódítása
Bár a fentiek alapján a weboldal alapvető eleme az online marketingnek, a márkád népszerűsítésének – azonban mit sem ér önmagában, ha soha senki nem talál rá. Éppen ezért rendkívül fontos foglalkoznod a keresőmotorokkal (elsősorban a hazánkban is legnépszerűbb Google-lel), és törekedned rá, hogy a célközönséged által beírt kifejezésekre, kulcsszavakra a weboldalad megjelenhessen a találati listán.
Ennek művészetét keresőoptimalizálásnak hívjuk, és az online marketing egyik legfontosabb eleme, amely számos eszközből és taktikából áll. Azok a vállalkozások, amelyek a számukra releváns kulcsszavakra jól rangsorolnak, érezhető bevételnövekedést várhatnak a keresőből!
A közösségi média felületek
Míg a weboldal és a keresőoptimalizálás elsősorban a márkád megismerését, bemutatását szolgálja, addig a közösségi média oldalak az ügyfeleiddel való kapcsolattartásod eszköze lehet.
Ezekre a felületekre (Facebook, Instagram, stb.) az emberek szórakozni, pihenni, kikapcsolódni járnak. A direkt eladás itt csak néhány termék/szolgáltatáscsoport esetében lehetséges (pl. e-kereskedelemben), azonban a többi vállalkozás számára is fontos eszköze a kommunikációnak.
Érdekes, célközönségedet érdeklő tartalmakkal, folyamatos frissítésekkel fenntarthatod a vásárlóid figyelmét, és bizonyíthatod számukra, hogy Te vagy a téma szakértője!
A fizetett hirdetések az online térben
Bár a fentebb már említett keresőoptimalizálás hosszú távon akár a fizetett hirdetések elhagyhatóságát is eredményezheti, ez azonban nem azonnali eredményeket szül. Szerencsére az online térben is számos lehetőségünk van hirdetésre.
Ezek a hirdetések (pl. a Google Ads, vagy a Facebook hirdetései) kiváló eszköznek bizonyulnak, ha megfelelő hozzá a honlapod: segítségükkel könnyen elérheted a célközönségedet, és vásárlókat konvertálhatsz belőlük!
A stratégia
Az online marketing egy komplex rendszer, amelyben számos eszköz áll a rendelkezésedre annak érdekében, hogy mihamarabb növekedést dokumentálhass a vállalatod bevételében. A számos eszköz azonban kihívásokat is tartogat, hiszen ahány vállalat, ahány szektor, annyi féle megoldás létezik.
Éppen ezért, ha valóban hatékony jelenlétet szeretnél elérni, és nem csak a pénzedet égetnéd a fizetett hirdetéseken, mindezt stratégiába foglaltan érdemes végezni!
Amennyiben úgy gondolod, számodra is itt az ideje egy komplex online marketing stratégia kialakításának, IDE kattintva kérheted szakértők segítségét.
Fotó: matebalazs.hu