Újabb felvásárlás előtt a magyar szállásközvetítő

Pénz beszél
Egy csehországi szállásportál felvásárlásával folytatódik a Szallas.hu fejlődése. A „magyar Airbnb” az új szerzeménnyel együtt már hétmilliárdos árbevételt mutat. A feltörekvő netes középvállalat stratégiai terveiről Szigetvári József ügyvezetőt is megkérdeztük, aki elárulta: újabb akvizíciót jelentenek be pár héten belül, és továbbra is erős növekedéssel terveznek. 

NEMZETKÖZIVÉ VÁLIK A „HAZAI AIRBNB” 

Korábban a Booking.com, később az Airbnb sikereitől, a globális turizmust átalakító hatásától volt hangos a világsajtó. Eközben nálunk is felnőtt egy régiós vezető szálláskereső oldal, a Szallas.hu. Itt a minap jelentettek be egy újabb mérföldkövet. E szerint a cseh online turizmus talán legjelentősebb ottani portálcsaládjával, a Hotel.cz-csoport felvásárlásával erősített a magyar, mára nagyra nőtt egykori startup. Lényeges, hogy a tavaly csaknem 2,8 milliárd forintnyi bevétellel záró cseh portál és vállalkozás akvizíciója révén a Szallas.hu kétharmadával növelheti 2018-as bevételét. E felvásárlással a cég egy magyarországi indulású, regionális vállalattá bővült. Ma már hazánkon kívül öt országban van jelen, árbevételének pedig csaknem ötven százaléka az „exportpiacokról” származik immár.

 

GVH-engedéllyel

Mint azt kérdésünkre Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője elárulta: éves szinten minden országban mások a növekedési kilátásaik, de csoportszinten szeretnék megtartani az erőteljes gyarapodást. „Eddig minden esztendőben sikerült túlteljesíteni a bővülési elvárásainkat, így bízom benne, hogy ezeken a piacokon is így lesz” – fejtette ki a szakember.

Egyelőre a tőzsdei bevezetés nincsen fókuszban, de szervezetileg erre is igyekeznek felkészülni. Éppen ezért részt vesznek a budapesti börze Elite programjában, hogy a cégük növekedését kellő szaktudással is támogassák – mondta el az ügyvezető.

Visszakanyarodva a cseh ügyletre: a több mint tíz éve alapított, csehországi központú Hotel.cz akvirálásával az ottani netes turizmusközvetítési üzlet lényegében legerősebb szereplőjének a tulajdonosává váltak. Magyar kockázatitőke-befektetőjükkel, az OTP-csoporthoz tartozó PortfoLionnal közösen azt tervezik, hogy 2021-re Közép-Európa legnagyobb és legjobb szállásközvetítője lesz a cég – nyilatkozta a vezérigazgató.

A Figyelő kérdésére ugyanakkor elárulta azt is, hogy van egy – már a GVH által engedélyezett – akvizíciójuk, amelynek a lezárulta augusztusban várható. Ezen ügylet után pedig a jelen termékek integrációjára és fejlesztésére koncentrálnak rövid távon. Középtávon pedig céljuk a belföldi és a közeli országokba történő autós utazás további elterjesztése a régióban. 

 

LOKÁLIS ÉS GLOBÁLIS

A stratégiával kapcsolatban lapunk kérdésére Szigetvári kifejtette: a Szallas.hu
erősen épít minden országban a helyi igények kiszolgálására, hiszen a célcsoportjuk mindenhol a belföldre és a környező országokba utazó felhasználók tábora. Hisznek abban, hogy ez a turizmus fenntartható formája, hiszen a saját országunk megismerése nemcsak hogy a legnagyobb élményt adja, de a szektor azon ága, amely földünk megmaradását is biztosítja. Erősíti a kistelepüléseket a falusi turizmus által, mozgásra és aktív kikapcsolódásra ad lehetőséget, valamint segít otthonos környezetben valóban feltöltődni – érvelt a szakember.

A Szallas.hu ezen igények kiszolgálására törekszik a programajánlója, szálláskínálata és minden országban a helyi igényekre szabott oldalai által. Mindezt a lokális gondolkodást viszont nemzetközi technológiai platformban gondolkozva erős helyi márkákkal érjük el – húzta alá. Majd hozzátette: „Ezt a célcsoportot mi értjük meg a legjobban, és ezért is sikeres az üzleti modellünk is a nagy nemzetközi konkurenciákkal szemben.”

 

MIÉRT A HOTEL.CZ?

A cseh felvásárlási ügylet kapcsán az ügyvezető elmondása szerint olyan opciók után kutattak, amelyek további szignifikáns növekedési lehetőséget nyújtanak a magyar vállalatnak, illetve olyanokat, amelyeknél a közel azonos cégkultúra és infrastruktúra is elősegíti a társaságok egyesülését. Mivel a piac sajátosságai is hasonlók, ezért választották Csehországot, azon belül is a Hotel.cz portált.

Mivel ez a csoport tavaly csaknem 2,8 milliárd forintos bevételt ért el, ezen összeggel kiegészülve a Szallas.hu 2018-as forgalma eléri a hétmilliárd forintot. A magyar és a cseh vállalat is évente jellemzően húsz-huszonöt százalékkal nőtt az elmúlt időszakban. Az akvizíciót követően a két portálcsalád összlétszáma 275 fősre emelkedik.

A hazai, azaz immár regionálisnak nevezhető online középcég kockázati-
tőke-befektetője az OTP Bank és az Eximbank, pontosabban ezek tőkealapjai.

Magát a felvásárlást pedig az ezen alapok által biztosított tőkeemeléssel és bankhitellel, emellett pedig a két turisztikai középvállalat közti részvénycserével hozták tető alá.

 

FRISS FEJLEMÉNYEK

A Szallas.hu kapcsán fontos megemlíteni, hogy a romániai piacon az idén kiemelkedő eredményeket értek el, és a múlt esztendőhöz képest a Travelminit oldaluk várhatóan megduplázza az árbevételét. Ezenkívül sikeresen lezárták a Spanie.pl lengyel termékük integrációját is az év elején. A magyar piacon pedig a kedvezményprogramjukat fejlesztették tovább, valamint elindult a lojalitásprojektjük, és erősen fejlesztik az applikációjukat is.

 

CSEH SZEMSZÖGBŐL

A cseh tulajdonosok részéről az üzletet a hosszú távú működés biztosítása indokolta. Pavel Kotas, a Hotel.cz igazgatóságának az elnöke szerint számukra előnyösebb és fenntarthatóbb egy nagyobb csoport részeként, közösen végrehajtani a fejlesztéseket, hogy jobb szolgáltatást nyújtsanak az utazók és a partnereik számára is. Nem mellesleg a régióban a cseheknél a legnagyobb az egy főre eső nemzeti össztermék, és a kis országméret miatt ott is erős a regionális turizmus iránti kereslet. A Hotel.cz korábban nem igazán volt képes Csehország és Szlovákia határain túl terjeszkedni, ám most horvát, lengyel és magyar szálláshelyek is foglalhatók lesznek. A cég ezután még dinamikusabban fejlődik, mert a Szallas.hu befektetése révén a jelentős szállodaiszoba-ajánlatokon túl számottevően növekszik majd az Airbnb-hez tartozókhoz hasonló apartmanok, vendégházak és panziók kínálata, hogy jobban felvegyék a kesztyűt az e téren piacvezetőnek számító globális amerikai oldallal is.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink