Luxus az okosórák árnyékában

Pénz beszél
A luxus soha nem megy ki a divatból – állítja a Zenith Közép-Európáért és a FÁK-országokért felelős ügyvezető igazgatója.  

–​ A Zenith már 152 éve készít órákat. Mi a jelentősége az új fejlesztésüknek?

– A cég órái 100 százalékban kézzel készülnek. Azokat az eszközöket, amelyekkel a cikkeket gyártjuk, szintén kézzel, saját magunk állítjuk elő. Az első nagyfrekvenciás kronográfunk az 1969-ben elkészített El Primero volt. A szerkezet óránkénti 36 ezres lengésszámával (5 Hz) képes volt a tized másodperc hiteles mérésére. Az elérhető legnagyobb pontosság irányába lépve, a 21. század kihívásaira válaszul alkottuk meg a Defy El Primero 21 típust, amely a korábbi 5 helyett immár 50 Hz-es frekvencia segítségével képes a század másodpercek megjelenítésére és mérésére. Így tízszer pontosabb, mint az elődje. Ezen az 50 hertzen rezeg egyébként a hálózati elektromos áram, de óráink továbbra is mechanikusak. Ez márkánk védjegye.

– A mindennapokban fontos egyáltalán egy ilyen óra, amikor lassan ellepik a piacot az okoskészülékek? Még mindig 50 százalékos a svájci óragyártók értékbeli részesedése, de mennyiségben világszinten épphogy meghaladják a 2 százalékot.

– Mi nem akarjuk összehasonlítani termékeinket az okosórákkal. Nincs is értelme. Azoknak készítjük őket, akik számára fontos a hagyomány, a divat és a luxus. Ha a másik oldalról nézzük a világot, akkor nem is lenne szükségük az embereknek karórára, hiszen van a telefonjukon, a számítógépükön internetes óra. De azt az életérzést, hogy a karom mozgásával működésben tartok egy teljesen mechanikusan pontos időmérőt, nem sok minden adhatja meg. Egy átlagosan 9700 eurós (mintegy 3 millió forint) órának nyilván az érzelmi komponens, a márka adja a létjogosultságát. A gyorséttermektől nem várjuk el, hogy Michelin-csillagos ételeket szolgáljanak fel. Mi kiválóságot és tartósságot kínálunk. A nyitott óralap, amikor látni a szerkezet működését, szintén a Zenith nevéhez fűződik. A luxus soha nem megy ki a divatból.

– Mekkora a kapacitásuk, évente hány órát adnak el?

– A gyárunkban, Le Locle-ben 400 embert foglalkoztatunk. Az összesen mintegy 120 modellből évente nagyjából 30 ezer darabot értékesítünk.

– Hol és kik veszik leginkább az óráikat?

– A legtöbbet Oroszországban és Ázsiában vásárolják: Kínában, Hongkongban, de persze sok a svájci vevőnk is. Az óráink mintegy 80 százaléka férfiaknak készül. Az urak számára a Zenithek valódi státuszszimbólumot jelentenek, hiszen mi, férfiak nem hordunk ékszert, maximum jegygyűrűt, néha esetleg karkötőt, de sem fülbevalót, sem nyakláncot. Az óra elegánssá tesz, megmondja, ki vagy. Kedvenceim a Pilot Type limitált kiadású modelljei, ezek illenek leginkább a Hungaroring Classic rendezvényen felvonuló vintage autókhoz. A rendezvény támogatóiként fontosnak tartjuk, hogy itt találkozhat a luxus és a vintage: autókkal és órákkal, két olyan jelképpel, amely a férfiaknak fontos.

NÉVJEGY

46 éves, gépészmérnök végzettségű
Egy 18 éves és egy 8 hónapos gyermeke van
Nyáron a hegyekben kirándul, télen síel, szereti a vintage autós versenyeket

Ezek is érdekelhetnek

További híreink