Ahol az automatizáció szintén megjelenik idővel

Pénz beszél
A BrandFestival trendLAB harmadik alkalommal publikálta a marketing és kommunikáció hazai trendjeivel kapcsolatos, valamint a jövőben változó munkavállalói és menedzsmenti réteget érintő prognózisát.

IRODAI MUNKA

A neves szakértőkkel és vállalati irányítókkal folytatott beszélgetésekből számos stratégiai fontosságú terület rajzolódott ki. A közeljövő legmeghatározóbb trendjei Magyarország vezető szakemberei szerint többek között: a munkahelyi automatizáció, az agilis transzformáció, az erős megújulási és a külső hatásokkal szembeni ellenálló képesség (reziliencia), a munkavállalói élményteremtés, a hulladékmentesség (zero waste), a tervszerű, egy rendszerhez kapcsolódó márkaépítés, és ami talán a legfontosabb, az emocionális kötődésen alapuló irracionális vásárlói döntések. Mindez meghatározza a jövőben a munkavállalói, valamint a menedzsmenti környezetet.

A BrandFestival Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciája és rendszeres szakmai csúcstalálkozója. Az utóbbi rendezvényeken a majd 570 márkáról szóló 843 előadást közel 11 ezer résztvevő követte. „Az elmúlt évek hagyományaiból kiindulva néhány nagyobb ívű és pár azonnal is érzékelhető, a hazai üzleti környezetet meghatározó trendet sikerült meghatározni. A vásárlók már nem elégszenek meg egyszerűen a termékek beszerzésével. A new age brandeknek fel kell mutatniuk egy olyan értékelvűséget, amellyel a fogyasztók érzelmileg is azonosulhatnak. A kommunikációs piac innovációinak – felületek, technológiák – az életciklusa egyre rövidül. Ebben a felfokozott gyorsaságkényszerben az új dolgok használata öncélúvá is válhat” – mondta Barna Tamás, a BrandFestival elnöke, a Republic Group reklámügynökségi csoport ügyvezetője.


Barna Tamás. Érzelmi azonosulás kell

A publikált, a következő évek trendjeit összefésülő tanulmány szerint az okosrobotok, a tanuló algoritmusok és a mesterséges intelligencia általános terjedése nemcsak a gyártósor mellett állók, de az egyetemi végzettségűek állásait is fenyegeti. Martin Ford jövőkutatót idézve érzékletesen mutatja be, hogy a negyedik ipari forradalom gyökeres átalakulást hoz a munkaerőpiacon.

A távolabbi jövőben nemcsak a könnyen automatizálható folyamatokat, hanem a komplexebb feladatokat is átvehetik a robotok. A tanulmány idézi a McKinsey globális elemzését, amely szerint az elkövetkező egy-két évtizedben világszerte 75–375 millió embernek kell majd az alkalmazkodás jegyében pályát módosítania. A foglalkozások túlnyomó többségének automatizálhatósága 30 és 60 százalék között változik. Példaként említi a munkaerő-toborzás digitalizálását. A magyar Talentuno a munkaerő-kiválasztás idejét rövidíti le egy egyedi, diszruptív üzleti modell segítségével. A stockholmi székhelyű Furhat Robotics technológiai startup egy mesterséges intelligenciával felruházott robotfejet alkotott, amely nemcsak lát, hall és beszél, de képes érzelmeket megjeleníteni az arcán, s felvenni a vele szemben álló beszélővel a szemkontaktust. A robot HR-est nem befolyásolják a sztereotípiák, a pillanatnyi érzések, a szubjektív vélemények, az életkor, a nem, az etnikai hovatartozás, a testsúly.

 

Borítófotó: TrendLAB-ülés. Erős a megújulási kényszer a piacon

Ezek is érdekelhetnek

További híreink