Regionális központot tervez a Tesla Lengyelországban

Mátrix
A nagy lengyelországi belső piacot kihasználva a teljes régiót kiszolgáló központokat tervez az amerikai gyártó – írja a lengyel sajtó.

ELEKTROMOS AUTÓK

A Tesla márkájú elektromos gépkocsik egyre divatosabbak Lengyelországban, jelenleg mintegy négyszáz ilyen autó közlekedik ott. Július közepén megnyílt Varsóban az első hivatalos Tesla-márkaszerviz, ami óriási könnyítést jelent, hiszen eddig külföldön kellett szervizelni ezeket a járműveket. Az amerikai gyártó egyértelműen kinyilvánította, hogy figyelembe veszi térségünk igényeit, és további befektetéseket szándékozik eszközölni Lengyelországban, új szolgáltató központok és töltők létrehozásával. A töltőhálózatot eddig szinte kizárólag Nyugat-Európában fejlesztették. A beruházási terveket a lengyel média jelzésnek tekinti arra vonatkozóan, hogy az ország regionális központtá válhat a Tesla számára.

 

MUSK KOMMENTÁL

A CleanTechnica, amely az egyik vezető elektromobilitással és megújuló energiaforrásokkal foglalkozó portál, a hét végén ismertette, hogyan fejlődik a gyakorlatban a lengyel elektromos autók infrastruktúrája. Az anyag szerzője, Zachary Shahan jelenleg Wrocławban él, amelynek útjain Tesla Model S típussal közlekedve megállapította, hogy a jármű meglepő módon jól teljesít, úgy is, hogy a városban még nincs Tesla supercharger. Jó példaként a Vozilla carshareinget (többek között Teslát kínáló gépkocsimegosztás), valamint a GreenWay és az Orlen töltőket említette. A cikket maga Elon Musk kommentálta, aki azt írta a Twitteren: „Újabb szervizközpontok jönnek létre, valamint sokkal több Tesla supercharger jelenik meg még ebben az évben Lengyelországban.”

A Tesla első emberének a bejelentése izgalomba hozta a lengyel szakportálokat és az elektromobilitás kedvelőit. A Green-news.pl weboldal emlékeztet arra, hogy az országban jelenleg már négy Tesla töltő van (Katowicében, Poznańban, Kostomłotyban és Ciechocinekben), s tudható, hogy a cég továbbiakat hoz létre Ostrów Mazowieckában, Strykówban, Sieradzban és Rzeszówban (a Tesla hivatalos honlapján ezeknek a helyszíneknek „coming soon”, vagyis „hamarosan elkészül” státuszuk van). Érdemes megjegyezni, hogy a Tesla Model 3 alapváltozatának az akkumulátora már 350 kilométeres hatótávot biztosít, ami lehetővé teszi, hogy töltés nélkül utazzunk például Varsóból Katowicébe, Poznańba vagy Gdańskba.  

 

KÜLFÖLDIEKET IS KISZOLGÁLNAK

Az ElektroWoz.pl elektromos autókkal foglalkozó weboldal azt feltételezi, hogy további Tesla-szervizközpontok Poznańban, Krakkóban vagy Wrocławban, Rzeszówban és Katowicében jöhetnének létre. A szerzők szerint a Dél-Lengyelország nyugati részén lévő márkaszervizek a belföldnek, Németországnak és Csehországnak szolgáltatnának, a keleti rész pedig Szlovákiából, Ukrajnából és Kelet-Európa más országaiból is várja majd a kuncsaftokat.

 

KÖZELEDNEK AZ ÁRAK

Ez az üzenet azért fontos, mert Lengyelország egy nagy ország, amely jelentős potenciállal rendelkezik az elektromos autók piacának a fejlesztése szempontjából. Az árlista legutolsó átalakítása után a legolcsóbb Teslát, vagyis a Model 3-ast mintegy 200 ezer złoty (körülbelül 15,2 millió forint) értékben lehet vásárolni, ami azt jelenti, hogy az elektromos gépkocsik árai fokozatosan közelítik a benzines változatokéit. Egy e-autó vétele továbbra is költséges a lengyel viszonyok között, azonban az ilyen járművekre nyújtott állami támogatások rendszere felgyorsíthatja ennek a szegmensnek a fejlődését. Bár a maximális árküszöb (125 ezer złoty, azaz kb. 9,5 millió forint) egyelőre nem teszi lehetővé, hogy a lengyelek olcsóbban vásároljanak egy Teslát, van még némi esély az összeg változására.