Lekésik a 2020-as Eb-t a bukaresti beruházások

Mátrix
Sem a repülőtéri összeköttetésre tervezett metróvonal, sem az egyik, edzésekre kijelölt stadion nem épül meg a 2020-as labdarúgó-Európa-bajnokság egyik házigazdájának számító Bukarestben a kezdő sípszóig. Egy második stadion felújítása is késhet, de a hatóságok ígérik, megoldják a finanszírozási problémát, és ez a beruházás idejében megvalósul.

Paul Stănescu miniszterelnök-helyettes nemrég jelentette be, hogy a tulajdonosok közötti jogi viták miatt a Dinamo Bukarest stadionját nem renoválják. A korábban a belügyminisztérium csapatának számító klubot magánosították, az aréna is több befektető kezébe került. Közülük az egyikkel nem tudott megegyezni a szaktárca, ezért a létesítmény nem fog megújulni. Stănescu szerint a korábban a közlekedési minisztérium csapatának számító egyesület, az időközben csődbe ment, majd nemrég újjáalakult Rapid futballklub stadionjával is gondok vannak, hiszen a 14 ezer férőhelyesre tervezett objektum felújítására túl kevés pénzt hagytak jóvá, a korábban előirányzott 26 millió euró nem lesz elég. Így most a hatóságoknak sürgősen kiegészítő forrásokat kell találniuk. Ígérik, meglesz a pénz, a létesítmény idejében elkészül. 

Románia összesen négy, edzésre alkalmas stadion korszerűsítésének a vállalásával nyerte el a szervezői jogot, a másik kettő felújítása, a Ghencea (Steaua), valamint a Román Rögbiszövetség tulajdonában levő Diadalív stadioné ütemterv szerint halad. Stănescu elmondta: a Dinamo objektuma helyett egy másik létesítményt bocsátanak majd a részt vevő csapatok rendelkezésére, például a Bukaresttől negyven kilométerre lévő Ploiești város pár éve felújított építményét. 

Ami pedig a Bukarestet az Otopeni (Henri Coandă) Nemzetközi Repülőtérrel összekötő metróvonalat illeti, bár az Európai Bizottság a napokban bejelentette, hogy 1,39 milliárd euróval támogatja a 14,2 kilométeres szakasz megépítését (a Japán Nemzetközi Együttműködési Bank, a JBIC társfinanszírozásával), a kivitelezés biztosan 2020 utánra tolódik. Románia még a pályázat során vállalta, hogy a szurkolók utazására a közúti összeköttetés mellett alternatív szállítási lehetőséget is biztosít. Ez lett volna az említett, 12 állomásos metrószakasz, amelyet most a hatóságok egy már szinte egészében meglévő vasútvonal felújításával akarnak kiváltani. Ez nem lesz olyan gyors, mint a tervezett földalatti, de legalább nem okoz fennakadást a közlekedésben állítják a fővárosi illetékesek.

A 2020-as Európa-bajnokság egyik rendező városa tehát Bukarest, ahol három csoportmérkőzésnek és egy nyolcaddöntőnek ad otthont a már kész Nemzeti Aréna. A román főváros mellett Budapest, Amszterdam, Bilbao, Brüsszel, Dublin, Glasgow és Koppenhága ad otthont három-három csoportmérkőzésnek és egy-egy nyolcaddöntőnek. Baku, München, Róma és Szentpétervár a csoportmérkőzéseken kívül egy-egy negyeddöntőt rendez. Az UEFA Euro 2020 két elődöntőjét és döntőjét Londonban játsszák.

 

Borítófotó: szurkolók a Steaua–Lazio mérkőzésen. A nemzeti aréna az egyetlen modern stadion bukarestben, a négy eb-meccset itt játsszák 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink