A lengyel cég, amely már 2017-ben megtervezte a jármű prototípusát, 2019 és 2020 között üzemeli be Łódź környékén az első ötszáz méteres tesztpályát a meghajtó- és a felfüggesztési mechanizmusok kipróbálására. Október végén, november elején megindul az adománygyűjtés a Seedrs nevű brit tőkeforrás-finanszírozási közösségi platformon. A részvények egy részéért cserébe a vállalat mintegy 1,5 millió euróra számíthat a befektetőktől. A lengyel Nemzeti Kutatási és Fejlesztési Központ is sok millió złotyval szándékozik támogatni a lebegő szupervonat projektjét.
A vasúti és a légi közlekedés hibridjeként megfogalmazott ötlet sehol a világon nem haladta meg a tesztelési fázist, a hangsebességet elérő kapszulák és pályájuk megépítése egyelőre futurisztikus távlat. Viszont a projekt közép-európai kiadása kifejezetten vasúti jellegű lenne, és a fokozatos megvalósulása jelenleg teljesen reális.
Európában egy új vasúti szakasz építése körülbelül tizenöt évig tart. A Hyper Poland első lépésként korszerűsíteni kívánja a meglévő etapokat, hogy azután vákuumvasút-fejlesztésbe kezdjen, mely először árut és később utasokat is szállítana óránként hatszáz kilométeres sebességgel. Ez azt jelenti, hogy például a Varsó‒Gdańsk vagy a Wrocław‒Prága út három-öt órás menetideje 35 perc alá csökkenne, a Párizs és Frankfurt közötti nagyjából ötszáz kilométer megtétele pedig alig egy óra lenne; utóbbi repülővel jelenleg 36 perc, nem számítva persze a légikikötőkhöz való eljutást, valamint a biztonsági ellenőrzést, beszállást. A mostani nagy sebességű vasúthoz viszonyítva a lengyel Hyperloop üzemeltetési költségei a becslések szerint negyven százalékkal alacsonyabbak lennének.
A Hyper Poland az év végéig tíz benyújtott szabadalmi bejelentéssel rendelkezik majd, projektje már nagy érdeklődést keltett a világban. A Rzeczpospolita napilap szerint a cég jövőre területet kap egy mágneses pálya építéséhez a balti államok egyikében. A startup szakértői testületének a tagja Vladas Lašas litván nagybefektető, aki az új technológiák rajongója, egyben a Virgin Groupot
létrehozó brit milliárdos Richard Bran-son közeli barátja (együtt alapították a klímaváltozás utáni piacot tervező Carbon War Roomot). A lengyel vállalkozás alapítói azt szeretnék, hogy projektjüket a kaliforniai Virgin Hyperloop One is felhasználja, beillessze technológiai fejlesztései közé. A cég szakértői testületének egy másik tagja, a korábban a tel-avivi közlekedési tárcával együttműködő Amosz Ron szintén népszerűsíteni kívánja a lengyel vákuumvasút-projektet Izraelben. A krynicai Gazdasági Fórumon elhangzott ötlete szerint a lengyel Hyperloop a jövőben összekapcsolhatja a Gázai övezetet Ciszjordániával.