Ha egy kiállítás megtekintése előtt megnézzük az okostelefonunkon az installációs fotókat vagy a művészek munkáit, ezzel folytatjuk és fenntartjuk a képek, valamint azok tartalmainak szakadatlan körforgását. A műalkotások és a kiállítások reprodukciója a digitális térben messzebbre jut el, mint amire fizikai jelenlétükkel valaha is képesek lennének.
Az internet-technológiai fejlődése soha nem látott szintre fokozta a képek közvetítését, amelyben egyszerre vagyunk a képek és a tartalmak mediátorai, fogyasztói és (újra)alkotói. Ebben az új közvetítési eljárásában mi, a nézők, a tartalommegosztók és az alkotók egyszerre válunk befogadóvá és termelővé a képek állandó keringésének folyamatában. Ez a médiatörténeti változás meghatározó nyomot hagyott a kultúránkon, és erre mutatna rá a szombaton nyitott új, nemzetközi tárlat, a New Mediations – Új közvetítések.
A kiállításon tizenkét kortárs művész és egy négytagú művészcsoport alkotásain keresztül fedezheti fel a látogató az internetes esztétika sokszínű, személyes világát, új képeket és formákat hozva létre, amelyek kilépnek az anyagok merevségéből, további teret adva a valós és a virtuális közvetítésének. A kiállításon többek között Batykó Róbert (képünkön), Arno Beck, Oli Epp, Maja Djordjevic, Hanna Sophie Dunkelberg, Keresztesi Botond és Nemes Márton alkotásaival is találkozhatnak az érdeklődők. A tárlat kurátora Török Krisztián Gábor művészettörténész, és január 22-ig látható.