Vonatkuplungot fejlesztett a magyar Knorr-Bremse

Hírek Dombi Margit
A Hitachi Rail megrendelésére személyvonat kuplungot fejlesztett a Knorr-Bremse magyarországi leányvállalata. Az eszközt a milánói metró most készülő új szerelvényeibe építik be.

A kuplung fejlesztése 2019-ben kezdődött a Knorr-Bremse Budapesti cégénél, mostanra a gyártás is megkezdődött. Az eszközt a Hitachi Rail rendelte, az üzlet piaci értéke több tízmillió euró az első sorozat darabjait 46 új, a milánói metróhálózatra készülő új szerelvénybe építik be. Ezzel párhuzamosan folyamatosan zajlik a szintén budapesti mérnökök által tervezett tehervonati automata vonó- és ütközőkészülék tesztelése: Németországban, Svájcban és Svédországban is zajlottak helyszíni próbafutások.

A Knorr-Bremse szállítja majd az újgenerációs metrók ajtómozgató szerkezeteit is, amelyek alacsony karbantartási költség és nagy megbízhatóság mellett biztosítják a gyors utasforgalmat, a metrót üzemeltető szakembereket pedig a Knorr-Bremse Budapest Szerviz Központjának munkatársai képezik ki a központi vonó- és ütközőkészülék időszaki karbantartására.

Az új járművekbe számos Magyarországról érkező elem is kerül: a központi vonó- és ütközőkészülékek mellett budapesti szakemberek fejlesztették és gyártották a metrószerelvények fékrendszerét, a FlexControl elnevezésű moduláris fékvezérlést, illetve a légellátási rendszereket is.

A Milánó az öt metróvonalán futó összes szerelvénybe korábban is a Knorr-Bremse fejlesztette és gyártotta a fékeket és vezérlésüket. Az új szerelvények a milánói 1-es, 2-es és 3-as vonalon közlekednek majd. Az első szerelvények várhatóan 2024 második negyedévében állnak forgalomba. A Knorr-Bremse Budapest 2026-ban végez a fékrendszerek, valamint a központi vonó- és ütközőkészülékek leszállításával.

Veres László a Knorr-Bremse magyarországi ügyvezető igazgatója a fejlesztés kapcsán kifejtette: „A közlekedési infrastruktúra korszerűsítése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a vasúti személy- és teherszállítás versenyképesebb, fenntarthatóbb legyen. Ebben a folyamatban a magyar szakembereknek elévülhetetlen érdemei vannak, hiszen aktív közreműködésük mellett zajlik a vonó- és ütközőkészülékek, valamint a fékrendszerek fejlesztése, amelynek során az eco-design szemléletet is figyelembe véve folyamatosan törekszünk a környezeti lábnyom csökkentésére”.

Borítókép: illusztráció, az alkatrész grafikája/Fotó: Knorr-Bremse

Ezek is érdekelhetnek

További híreink