A Kormány és a főváros együttműködéséből 54 darab új, korszerű, klimatizált és alacsonypadlós hév-vonat beszerzése vált lehetőve a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a MÁV HÉV idén ősszel kiírt járműtenderén – írja Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója Facebook-posztjában.
A nyílt, európai uniós közbeszerzési eljárásban ma fontos mérföldkőhöz értünk:
két, világszerte ismert, nagy európai járműgyártó, a Stadler és az Alstom jelentkezett a tenderre
– a kiíró MÁV HÉV tájékoztatása szerint.
A hévek cseréjével a Kormány döntése alapján folytatódik a budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítása együttműködésben a Fővárosi Önkormányzattal. A budapesti közösségi közlekedési járműpark megújítását 2012-ben az új busztenderek kiírásával kezdték, azóta kormányzati és európai uniós támogatással
összesen 1052 db új metró, alacsonypadlós villamos, autóbusz, troli és a MÁV beszerzésében számos elővárosi motorvonat állt és áll forgalomba Budapesten.
Jelenleg is gyártás alatt állnak még 100 százalékban kormányzati és uniós támogatás felhasználásával a BKK számára további
- új CAF villamosok,
- új alacsonypadlós Mercedes-buszok
- és a MÁV hálózatára érkező Stadler KISS emeletes motorvonatok.
Most pedig a HÉV járműbeszerzésben értek fontos mérföldkőhöz és a közösségi közlekedés járműparkjának megújítását természetesen folytatni fogják – írja Vitézy.
A közbeszerzési eljárás következő fordulójában műszaki tárgyalások következnek, ezután tesznek ajánlatot a járműgyártók az új vonatok végleges műszaki kialakítására és árára. Az új hév-vonatok beszerzése
az elmúlt 40 év legjelentősebb budapesti közösségi közlekedési járműbeszerzése,
mely egyszerre szolgálja a budapestiek közlekedését a Békásmegyeri lakótelepről, Csepelről, Pesterzsébetről vagy Óbudáról, illetve az agglomerációból ingázókat Szentendre – Pomáz és Ráckeve – Szigetszentmiklós – Dunaharaszti térsége felől – árulta el a vezérigazgató.
A MÁV HÉV által beszerzendő új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, felváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, kelet-német gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját.
A tender sikeres lebonyolítása esetén az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba, biztosítva a H5-ös, H6-os és H7-es hévek vonalán a teljes járműcserét – írja végül a BFK vezére.