Végre nem kell besétálni a Gazdasági Versenyhivatalba

Hírek
Emlékszem, hogy a kilencvenes években a cégbíróságon, meglehetősen „retró” környezetben, sorszámot húzva lehetett egy helyre várni az adatszobában, s bár kezdett terjedni a digitális fényképezés, fotót még véletlenül sem lehetett a cégiratokról készíteni. Biztos megvolt erre is az ok, de kínkeserves volt a fontos céginfókat tollal, papírra kijegyzetelni.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) persze más tészta, de furcsállom, hogy ennyit kellett várni a digitális iratbetekintésre az esetükben. Mindenesetre végre itt a lehetőség, ahogy közleményük is fogalmaz, megérkezett az „ügyfélbarát megoldás az iratbetekintésben”, mivel virtuális adatszoba nyílt meg a GVH-nál e hét szerdától fogva.

Persze a GVH az úgynevezett versenyfelügyeleti eljárásaiban jelentős mennyiségű iratot kezel és tárol. Az érintett vállalkozások pedig – a versenytörvény rendelkezései szerint – jogosultak betekinteni a hivatali ügyeik nyomán keletkezett iratokba, azokról másolatokat készíteni, vagy külön díjazás ellenében másolatokat és hiteles másolatokat készíttetni, és az adott ügyben felhasználni. Ám az iratok száma és terjedelme több ezer oldal is lehet egy-egy ügyben, így a személyes betekintés, valamint a másolatok készítése hosszadalmas és költséges mind a GVH, mind az ügyfelek számára.

A most megnyíló Virtuális adatszobával az irat-betekintési, illetve a másolatigénylési és -kiadási folyamat egyszerűbbé, gyorsabbá válik. Emellett szerencsére a GVH a jövőben is biztosítja a hagyományos, személyes iratbetekintés lehetőségét is.

A Virtuális adatszoba a belépni szándékozó felhasználókat pedig az Ügyfélkapu rendszerén keresztül azonosítja. Mit is lehet itt végezni?

– Megtekinteni, vízjellel ellátott példányban letölteni és kinyomtatni az ügyeikhez tartozó iratokat, illetve a kapcsolódó fájlokat;

– keresni az egyes iratokban, illetve fájlokban;

– feliratkozni iratbetekintéssel kapcsolatos e-mail értesítésekre;

– megtekinteni különböző rendszerüzeneteket;

– egyszerű vagy hiteles másolatokat rendelni egyes iratokról, illetve fájlokról;

– időpont egyeztetési folyamatot indítani a technikai okokból nem betekinthető (túl nagy méretű vagy nem megfelelő formátumú) dokumentumok személyes megtekintéséhez;

– illetve a dokumentumokat csak ügyfélcsoporton belül látható jelölőkkel ellátni.

Az ilyen aprónak tűnő lépések azért bizakodással töltik el az embert, hogy a bürokrácia csökkentésére tett lépések valóban nem csak üres frázisok.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink