Végre, megújul az e-ügyintézés!

Hírek
Ma már az ügyfelek elvárják, hogy az állam is biztosítsa a gyors és kényelmes online ügyintézés lehetőségét és az ergonómiát. Erre az igényre ad megfelelő választ 2018. január 2-tól a hazai e-ügyintézés új kiindulópontjának szánt felület. Fontos az is, hogy a cégek év végéig szankciók nélkül regisztrálhatnak a Cégkapu szolgáltatásra.  

2018. január 2-tól új ügyintézési felületet használhatnak az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek. A hazai elektronikus ügyintézés történetében mérföldkőnek számító fejlesztés során olyan e-közigazgatási, e-ügyintézési platformot kívántunk létrehozni, amely követi a kor trendjeit, letisztult arculattal, komoly informatikai tudás nélkül is használható módon, közérthető tartalommal jelenik meg és a modern piaci szolgáltatóknál megszokott felhasználói élményt nyújtja a közigazgatási ügyeket intézők számára. Az asztali számítógépeken és mobil eszközökön egyaránt elérhető felület januártól a hazai elektronikus ügyintézés központi belépési pontjaként fog működni. Az ügyintézési felületre elsőként csak ügyfélkapus azonosítással, a jövőben azonban többféle azonosítási mód közül választva lehet majd belépni (eSzemélyi, telefonos azonosítási kód).

Az új felület nem pusztán egy könnyen áttekinthető, vonzó ügyintézési platform lesz, hanem az eközigazgatási portálokat és szolgáltatásokat összefogó komplex keretrendszer, amelyre az e-ügyintézési szolgáltatók tudják kihelyezni saját szolgáltatásaikat. Az új felület 2018. január 2-től pilot-jelleggel lesz elérhető, ezért az indulást követő hetekben az első tapasztalatok, a tesztek és a felhasználói visszajelzések alapján elvégezzük a rendszer finomhangolását. A platform kialakítása tehát egyfajta evolúciós folyamatnak tekinthető, melynek eredményenként az új felületen január elejétől kezdve újabb és újabb elektronikus szolgáltatások érhetőek majd el, így a különböző élethelyzetekhez köthető ügytípusok százait lehet majd teljesen elektronikusan intézni.

Az új platform év eleji indulását követően az ügyintézés eddig megszokott felülete, a magyarorszag.hu portál változatlanul elérhető és használható lesz. A párhuzamosságot addig tartjuk fent, míg az új eügyintézési platform elérhetősége, szolgáltatásai és funkciói a felhasználók szélesebb körében ismertté nem válnak.

Az új platform fejlesztése során kiemelt hangsúlyt kapott az informatikai biztonság, amelyet a jogszabályoknak megfelelően és jövőbe mutató technológiák alkalmazásával alakítottak ki. Ennek köszönhetően a felhasználók biztonságosan kényelmesebben és gyorsabban intézhetik majd ügyeiket.

Az új felület kialakításakor azokra is gondoltak, akiknek kevesebb rutinjuk van az informatikai eszközök és alkalmazások használatában: nekik szól az ingyenes, hitelesített üzenetküldő szolgáltatás, az ePapír. Segítségével a felhasználók elektronikus úton léphetnek kapcsolatba azokkal az e-ügyintézést biztosító hazai szervezetekkel vagy hivatalokkal, amelyek csatlakoztak az ePapír rendszerhez. Az ePapír egy könnyen használható alkalmazás, amely elektronikus úton összeköti az Ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleket a szolgáltatáshoz csatlakozott hivatalokkal, intézményekkel. Az alkalmazás egyszerűsíti az ügyintézést, gyakorlatilag egy biztonságos e-mail szolgáltatásra hasonlít, amely segítségével az állampolgárok biztosak lehetnek abban, hogy a beadványuk célt ért, ugyanakkor az ügy elintézéséhez szükséges iratokat hitelesítve is csatolhatják a levelükhöz. Az üzenetek sikeres elküldéséről a rendszer feladási igazolást küld a személyes Ügyfélkapuhoz tartozó postafiókba, úgy mintha a hagyományos, papír alapú ügyintézés során tértivevénnyel adnánk postára a dokumentumokat.

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások elérhetősége 2018 elejétől nem csak a természetes személyek részére lesz biztosított, mivel az Ügyfélkapu analógiájára kialakított, azonban kétirányú kommunikációt is lehetővé tevő Cégkapu szolgáltatást a jogszabályban nevesített szervezetek kötelezően vehetik majd igénybe. A személyre szabható ügyintézési felület a gazdálkodó szervetek képviselői számára ugyancsak megoldást jelent majd az online ügyintézés során. A januártól kötelező Cégkapu szolgáltatásra 2017. december 31-ig szankciók nélkül regisztrálhatnak azok a gazdálkodó szervezetek, akik eddig még nem tették meg.

Ezek is érdekelhetnek

További híreink