Végre kezdenek használhatóvá válni az e-autók

Hírek
Nincs annál rosszabb, mint mikor az út közepén áll le valakinek a villanyautója. Sokan tapasztalják, hogy javul a helyzet e téren, de most a kutatók is megerősítik ezt. Egy friss IFUA tanulmány szerint az elektromos autók átlagos hatótávolsága ma már meghaladja a 250 kilométert, pár éven belül viszont végre-valahára 450 kilométerre nőhet!

Néhány éve alig cammogtak el 150 kilométernyit, de tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – számol be az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A jó hír az, hogy az elérhető távolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő. Míg az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer körül volt, 2014-ben már 200 kilométer, addig tavaly már 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták.

A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Tesla Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata 300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissal Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

A hatótávolság növelését nagyobb akkumulátorral, vagy az energiafelhasználás hatékonyságának javításával lehet elérni. Az energiahatékonyság azonban csak kismértékben javult az utóbbi időben, tehát a gyártók nagyobb akkumulátorokat szereltek a kocsikba.

A legnagyobb hatótávolsággal rendelkező e-autó, a Tesla Model S 100D ma már 632 kilométerre is eljut két töltés között a gyártó közlése szerint. Bár a többi kocsihoz képest drága, tavaly ez a modell a harmadik helyen állt a forgalomba helyezések száma szerinti toplistán Németországban. Ez igazolja a Tesla stratégiai döntését, nevezetesen, hogy a kis városi autók helyett a nagy távolságokat megtenni képes modellekre fókuszál.

A hatótávolság további növekedésére lehet számítani, mert a nagy gyártók – a Porsche, az Audi, a Volkswagen, a Daimler és a Ford – olyan elektromos autókat tervez 2020-ra, amelyek hatótávolsága jóval meghaladja a 300 kilométert. Az Opel Ampera-e, amelynek értékesítését Norvégiában kezdték el májusban, egyhuzamban 520 kilométert tud megtenni.

2020-ra az újonnan forgalomba helyezett, tisztán elektromos meghajtású kocsikkal átlagosan már mintegy 450 kilométert lehet majd autózni egyetlen töltéssel – vélik az IFUA Horváth & Partners szakértői. 

Ezek is érdekelhetnek

További híreink