Szeptember elseje óta új védjeggyel találhatóak meg a magyar és hazai feldolgozású, valamint magyar üzemben gyártott termékek a Lidl polcain. A „Jó választás a hazai” védjegy a termék ártábláján található meg az áruházlánc közleménye szerint, melynek célj, hogy megkönnyítse a vásárlók részére a hazai termékek választását.
Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője szerint a a vállalatnak meghatározó szerepe van abban, hogy a magas minőségű hazai termékek értékesítését növelje, ezáltal támogassa a termelőket, beszállítókat és hozzájáruljon a magyar gazdaság sikereihez. Mint elmondták a nyolc éve indított „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében
már 450 hazai beszállító 3800 terméke található meg az áruházlánc polcain, ami 87 százalékos növekedés a program első évéhez viszonyítva.
A termékek népszerűségét különösen az jelzi, hogy a magyar beszállítóktól vásárolt élelmiszerek értéke az áruházlánc teljes élelmiszerbeszerzésének közel 60 százalékát jelenti, ami a 2020-as gazdasági évben mintegy 22 százalékos emelkedés az előző évhez képest.
A friss húsok, zöldségek, gyümölcsök, tejtermékek és a pékáruk a legkeresettebb magyar termékek, az áruházban kapható tojás és friss baromfi 100 százaléka magyar beszállítóktól származik.
A vállalat közleményében azt is hangsúlyozta, hogy az export területén is segíti beszállítóit, így tavaly 64 milliárd forint értékben exportálta 170 partnerének 665 árucikkét 26 országba.
A legkelendőbbek a különféle rágcsálnivalók, az olajok és margarinok, a friss húsok, a tejek és tejtermékek, valamint az állateledelek.
Mindemellett a Lidl a legnagyobb magyar borexportőr is, miután tavaly 6,3 milliárd forint értékű bort vitt ki a külföldi piacokra, ami 25 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.