A Mandiner bukkant rá arra a hírre, miszerint a neves ital gyártója hétfőn jelentette be, hogy különleges kiadású címkékkel árusítja majd termékeit márciusban a nemzetközi nőnap, illetve a „Női Történelem Hónapja” elnevezésű rendezvénysorozat alkalmából.
Így az italgyártó hagyományos logóját egy sétapálcás hölggyel cseréli majd le a nőket előtérbe helyező kampányban. „Olyan márkaként, amely csaknem 200 éve kiállt a haladás eszménye mellett, a Johnnie Walker büszkén teszi meg a következő lépést a progresszióban azzal, hogy bemutatja Jane Walkert a vállalat egyik szimbólumaként” – indokolt a cég a CNN-nek küldött közleményében. Nem mellesleg azt is elmondta a vezérigazgató-helyettes, hogy szeretnék, ha nők is közelebbi barátságba kerülnének a whiskeyjükkel. Eddig a hír. Lássuk, mi van mögötte.
Nem tudom, mennyire erősek a piaci pozíciói ennek a nagymúltú márkának, de nyilván valami oka van, amiért marketingguruk előrukkoltal a nagyszabású ötlettel. Mivel azt a szomorú hírt jelentette a piackutató osztály, hogy a nők nem isszák a karcos italt, ebbe az irányba lehetne elmozdulni, gyerekeket és kutyákat mégse célozhatnak meg. Szoktassuk rá a nőket a whiskey-re, jött a mentőötlet. Persze alkolholgyártók lévén tudják, hogy van egy jól ismert aggályos egészségügyi dimenziója is szeretett terméküknek, de a lóvé meg kell, úgyhogy muszáj becsomagolni valami trendi mainstream témába a tervezett piacbővítést.
A férfiak által elnyomott, és eléggé el nem ítélhető módon gyakran abuzált nők felemelése lehet az a téma, amire rá kellene csatlakozni, gondolták a kreatívok. Milyen kirekesztő és sértő egy férfinevű ital, és mennyire nem szolgálja a társadalmi igazságosságot. Lesz tehát Jane Walker, a haladás jegyében, egyelőre csak egy kampány erejéig. Hívhatjuk egyébként ezt piactesztelésnek is.
Emellett persze ígéretet tettek, hogy az alkoholgyártó vállalat vezetőségében 50 százalékra növelik a nők arányát. No meg minden eladott üveg árából 1 dollárt nőjogi szervezeteknek adományoz majd. Még ennyi nagyvonalúságot! Igazán példaértékű a vezérigazgató-helyettes asszony hozzállása…
Torok nem marad szárazon ennyi nemes célt látva, hiszen mennyivel progresszívebb lesz a világ, ha a nők rászoknak a whiskeyre. Igazi nemes és humánus cél, remélem, a kampány sikerét egy felejthetetlen berúgással teszik emlékezetessé a genderbalansz kényszerbetegségben szendvedő menedzserhölgyek.