Hiába befolyásoltak az elmúlt három évet különböző válságok és gazdasági bizonytalanságok, a cégvezetők többsége közel sem érzi vállalataikat kellően erősnek ahhoz, hogy megküzdjenek a jövő kihívásaival. A vezető analitikai vállalatként ismert SAS az üzleti életben tapasztalható rugalmasság jelenlegi helyzetét vizsgálta olyan iparágakban, mint a pénzügyi szolgáltató szektor, kormányzat, kiskereskedelem, gyártás, egészségügy.
A kutatás során 2414 olyan felsővezetőt kérdeztek meg, akik száz főnél több kollégát foglalkoztató vállalatoknál dolgoznak. A válaszadók 70 százaléka optimista saját országa gazdasági helyzetével kapcsolatban, 80 százaléka pedig kifejezte, hogy terveznek olyan beruházásokat a közeljövőben, amelyek a rugalmassági stratégiát segítik.
A felmérés azonban megmutatta, hogy szakadék található ott, hogy mit tartanak fontosnak a cégvezetők az ellenállóképesség terepén, és hogy vállalataik hogyan szerepelnek ezen a területen.
A felmérés eredményei szerint ugyanis miközben a cégvezetők 97 százaléka szerint fontos vagy többnyire fontos az ellenállóképesség, mindössze 47 százaléka tartja saját vállalatát kellően felkészültnek és rugalmasnak. A válaszadók közel fele elismerte, hogy vállalata nem teljesen felkészült az olyan kihívásokkal szemben, mint az adatbiztonság, a produktivitás, vagy a technológiai innovációk használata.
A legtöbben ugyanakkor optimisták a tekintetben, hogy a megfelelő iránymutatással be lehet hozni a lemaradást. A SAS öt olyan alapelvet azonosított, amelyek fontosak az üzleti ellenállóképesség fenntartásához és megerősítéséhez. Ezek közt ott van a gyorsaság, az innováció, az egyenlőség és felelősség, valamint az adatkultúra és -tudatosság, emellett a kíváncsiság is szerepel a főbb tulajdonságok között.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Shutterstock)