Változni fognak a fogyasztói szokások

Hírek figyelo.hu
Az egészségügyi veszélyhelyzet világszerte óvatossá tette a vásárlókat. Az elsőként nyitó kínai piac tapasztalatai azt mutatják, hogy a fogyasztók szorongása a korlátozások feloldása után is megmarad – derül ki az EY nemzetközi kutatásából. A több mint 12 ezer fős felmérés rámutat, kik vesztették el a vevők bizalmát, és miként segíthetnek rajtuk a digitális megoldások.

Kína lakossága térhetett vissza leghamarabb mindennapi tevékenységeihez az egészségügyi veszélyhelyzetet követően, azonban a krízis hatása nem múlt el nyomtalanul az országban. A kínai vásárlók majdnem fele (48 százalék) úgy látja, hogy eddigi életmódja jelentősen meg fog változni. Hasonló arányban (49 százalék) vannak azok is, akik szerint a történtek az értékrendjükön és az életszemléletükön is nyomot hagytak. Mindez arra utal, hogy a válsághelyzet alapjaiban változtatta meg a fogyasztói attitűdöket.

Az ország népessége a korlátozások megszűnése után, ha kisebb mértékben is, de rendkívül óvatos maradt. Közel kétharmaduk (64 százalék) a mozit, 61 százalékuk a bárokat és a szórakozóhelyeket továbbra is kerüli. A kínaiak ugyanakkor jóval nyugodtabban vásárolnak már az élelmiszerboltokban, mindössze 16 százalékuk aggódik emiatt. Ennek oka, hogy Kínában a kereskedők már biztonságosabbá tették üzleteiket a vevőik számára.

  • Világszerte a válaszadók több mint fele (52 százalék) véli úgy, hogy megváltoznak a szokásai a jövőben az egészségügyi vészhelyzet hatására.
  • Közülük 70 százalék tudatosabban figyel a higiéniára,
  • 60 százalék ritkábban, de egyszerre többet vásárol,
  • 44 százalékuk az eddiginél többször intézi vásárlásait online.
  • A megkérdezettek 62 százaléka kerüli a készpénzes fizetést.
  • Több mint felük használ inkább érintésmentes eszközöket (59 százalék) és okostelefon-alkalmazásokat (54 százalék),
  • 42 százalékuk pedig hitelkártyájával fizet rendszeresebben.

„A hazai vállalatoknak is érdemes követniük a nemzetközi trendeket. A kínai piac példája jól mutatja, hogy a szorongó ügyfelek bizalmát a vásárlás kockázatainak csökkentésével lehet visszaszerezni. Ehhez meg kell ismerni a fogyasztók útját a kapcsolatfelvételtől egészen a lojalitás kialakulásáig, és érdemes kidolgozni, hogyan válthatók ki az egyes lépések a digitális térben, ahol az árukat például virtuálisan is be lehet mutatni. – mondta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere. A vezetőknek újra kell gondolniuk üzleteik működését, és azt, hogyan segítheti a technológia a biztonságos vásárlás élmény kialakítását.”

(Borítókép: egy férfi gyakorlatokat végez egy fán lógva, Északkelet-Kína, Liaoning tartomány. 2020. július 5. (STR, Europress/AFP)

Ezek is érdekelhetnek

További híreink