Válságévben is nőtt a hazai közvetlen értékesítési piac

Hírek Hőnyi Gyula
Bővült a hazai közvetlen értékesítési piac: összesen 61,3 milliárd forint volt a szektor összforgalma 2020-ban, ami 2 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A globális eladások 179,3 milliárd dollárt, az európai eladások pedig 32 milliárd eurót értek el, ami ugyancsak 2-2 százalék növedés.

A közvetlen értékesítés összforgalma világszinten 2 százalékkal 179,3 milliárd dollárra nőtt az elmúlt évhez képest. A legnagyobb piac egyértelműen az USA (22 százalék), amelyet Kína (11 százalék), és holtversenyben Németország illetve Dél-Korea (10-10 százalék) követ. Európában az összforgalom 2020-ban 32 milliárd eurót ért el. Magyarországon a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (DSA Hungary) adatai szerint tavaly 61,3 milliárd forint volt a piac forgalma.

„Jelenleg összesen mintegy 150 közvetlen értékesítő cég működik itthon.

A hazai összforgalom felét a DSA 11 tagcége adja. Ez a 11 cég vállalja a DSA szigorú etikai normáit, a hazai és nemzetközi, írott és íratlan, szakmai és jogi szabályoknak való maradéktalan megfelelést.” – mondta Endrédi László, a DSA Hungary elnöke.

A világszinten mért TOP3 termékkategória a globális és európai tendenciákhoz hasonlóan alakul az itthoni eladásoknál is.

Az adatok szerint a magyarok is wellness termékekre és étrend-kiegészítőkre költenek a kereskedelem ezen szegmensében. Itt az eladások közel kétharmadát teszik ki. Második helyen a pipere és kozmetikai termékek állnak (20 százalék), harmadik helyen pedig a háztartási termékek (11 százalék) állnak – ez utóbbi kategóriába tartoznak többek között a bútorok, porszívók, a konyhafelszerelési cikkek és a víztisztítók.

(Borítókép: Shutterstock)