A fuvarozócég optimalizálja az útvonalrendszerét. A Concorde elemzője szerint a nagyobb befektetők akkor vásárolhatnak be ismét, ha a vállalat újabb kedvező eredményekről ad számot írja a Világgazdaság.
Jelentősen átalakíthatja a Waberer’s nemzetközi fuvarozási szegmensét (ITS) a cég múlt héten bejelentett stratégiai modellváltása – véli a Concorde elemzője, Bukta Gábor, aki a Világgazdaság kérdésére elmondta, hogy
a szállítmányozó szerződéses fuvarjainak aránya a lengyel leányvállalatánál mérhető 70-80 százalékra nőhet a mostani 50 százalékról.
A társaság nemzetközi üzletága eddig egy úgynevezett taxieljárásrendet követett, amelyben nagymértékben támaszkodott az alacsonyabb jövedelmezőségű spot szállítási piacra. Ehelyett a kereskedelmi sáv modelljét vezetik be, amely az ismétlődő megrendelésekre és az Európán belüli főbb kereskedelmi útvonalakra összpontosít.
A vállalat várakozásai szerint ez a későbbiekben nagyobb stabilitást hozhat a bevételekben, és emeli a szolgáltatás minőségét. A Waberer’s közleménye megjegyzi:
a vírusjárvány következtében kialakult válság az európai nemzetközi logisztikai piac méretét és felépítését hosszú távon is befolyásolhatja.
A Concorde szakértője hangsúlyozta, hogy az eddigi spot piac az erős verseny miatt lenyomta a fuvardíjat.
„A fuvarozó ezért most optimalizálja útvonalrendszerét, és előtérbe helyezi az üzletileg jövedelmezőbb vonalakat.” Bukta Gábor kitért arra is, hogy a vállalat az üzletágak korábban tervezett értékesítése helyett feltételezhetően inkább módosítja a működésüket ott, ahol szükséges, hogy növelje a jövedelmezőséget.
(Borítókép: A Waberer’s International Zrt. telephelye Budapesten, ahol ötszáz új kamiont adtak át 2014. március 26-án. (MTI Fotó: Koszticsák Szilárd)