Idén júniusban a DataHouse adatai szerint 10 828 import személyautó került hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest 22 százalékos, az áprilisi mélyponthoz képest pedig nem kevesebb, mint 43 százalékos növekedést jelent
Ezzel a használtautó-import volumene újra közelíti a járvány kitörése előtt tapasztalt szinteket, a tavaly júniusban mért értéktől már csupán alig 10 százalékkal marad el
– magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója – A hazai autópark másik utánpótlási forrását jelentő újautó-piacon nem kevesebb, mint 60 százalékkal nőtt egy hónap alatt az eladások száma: a májusi 6 472 után a most zárult hónapban 10 355 személygépkocsi-eladás zajlott. Itt azonban még bőven van tér a további felzárkózásra, mivel tavaly júniushoz képest az elmaradás továbbra is 24 százalékos.”
Az adatokból is jól látható, hogy a vásárlóknak a korábban szokásosnál nagyobb része vásárol új helyett használt autót. Ennek egyik oka, hogy az autógyárak termelésének újraindítása csak fokozatosan tölti újra a raktárkészleteket, a másik ok az, hogy
az emberek ebben az időszakban óvatosabban költenek, kisebb hányaduk áldoz a drágábban elérhető új autókra.
A behozott használt autók közel fele öt márka közül kerül ki. A lista élén a Volkswagen áll 12 százalékos részesedéssel, a második helyen az Opel található 9,7 százalékkal. A Ford a harmadik helyen áll 9,2 százalékkal, az Audi 6,4 százaléka a negyedik, a Toyota 6,1 százaléka pedig az ötödik helyre volt elegendő.
A használtautó-import mértéke az idei első félévben 65 084 darab volt, 18 százalékkal kevesebb az előző év hasonló időszakában regisztrált 79 151-es mennyiségnél. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 55 673 volt, több mint 25 százalékkal maradva el az egy évvel korábbi 74 548-as értéktől.
(Borítókép: Hortobágy, 2016. március 14. A parkoló autók mögöt a hortobágyi csárda épülete látszik. (MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor)