Újra elindul Budapest legendás párosa: Margit és Gellért, a Budavári Sikló két kocsija. A kirándulni vágyó utasoknak veszélyhelyzet ideje alatt le kellett mondaniuk arról, hogy a főváros panorámáját ebből az igazán különleges szemszögből, a Gellért hegy oldalán felsikló járműről tekinthessék meg – közölte a BKV.
Most azonban nemcsak újra látogatható a Sikló, de az újranyitási akció keretében minden utas gyermekjeggyel veheti igénybe az évfordulóját ünneplő közlekedési eszközt.
50 éve, 1870-ben adták át az akkor Budai Hegypályának nevezett Budavári Siklót, a világ második hasonló közlekedési eszközét. Az évfordulóról márciusban méltó módon megemlékeztünk, azonban a járványhelyzetre való tekintettel mostanáig kényszerpihenőre küldtük a hegyi kocsikat
– áll a BKV közleményében.
Az UNESCO világörökség részét is képező különleges közlekedési eszköz egyedülálló dunai panorámájával ma is a főváros egyik közkedvelt látványossága, ahonnan egyedi képét mutatja a város.
(BorítóképUtasok a Budavári Siklón 2020. február 29-én. A világ második siklóját százötven évvel ezelőtt, 1870. március 2-án helyezték üzembe. Gróf Széchenyi Ödön 1867-ben a franciaországi Lyonban látott példa nyomán javasolta, hogy a budai Várhegy Duna felőli oldalán építsenek kötélvontatású hegyi vasutat. A 24 fő befogadására alkalmas sikló alsó állomása a Clark Ádám téren, az Alagút mellett, a felső a Várban, a Szent György téren van. A lépcsőzetesen egymásra épült három elemből álló két kocsi, az északi pályán futó BS1 „Margit” és a délin futó BS2 „Gellért” egy másodperc alatt másfél métert tesz meg a 95 méter hosszú, 50,55 méter szintkülönbséget leküzdő, 30 fokos lejtésszögű pályán.
MTI/Szigetváry Zsoltszázötven évvel ezelőtt, 1870. március 2-án helyezték üzembe. Gróf Széchenyi Ödön 1867-ben a franciaországi Lyonban látott példa nyomán javasolta, hogy a budai Várhegy Duna felőli oldalán építsenek kötélvontatású hegyi vasutat. A 24 fő befogadására alkalmas sikló alsó állomása a Clark Ádám téren, az Alagút mellett, a felső a Várban, a Szent György téren van. A lépcsőzetesen egymásra épült három elemből álló két kocsi, az északi pályán futó BS1 „Margit” és a délin futó BS2 „Gellért” egy másodperc alatt másfél métert tesz meg a 95 méter hosszú, 50,55 méter szintkülönbséget leküzdő, 30 fokos lejtésszögű pályán. (MTI/Szigetváry Zsolt)