Az Airbus három olyan repülőgéptervet mutatott be, amelyek a világ első nulla károsanyag-kibocsátású kereskedelmi repülőgépei lehetnek és 2035-től állhatnak forgalomba. A koncepciók mindegyike a nulla károsanyag-kibocsátás különböző mérnöki megközelítéseit képviseli, eltérő technológiákat, aerodinamikai megoldásokat alkalmaznak – olvasható a cég közleményében.
„A bemutatott koncepciók bepillantást engednek a célkitűzéseinkbe: abba, hogyan fogjuk egy merész vízió mentén előmozdítani a károsanyag-kibocsátás mentes légiközlekedést” – fogalmazott Guillaume Faury, az Airbus vezérigazgatója.
Határozott meggyőződésem, hogy a hidrogén –szintetikus üzemanyagként és elsődleges energiaforrásként a kereskedelmi légiközlekedésben – fontos szerepet fog játszani a légiipar klímaváltozásra gyakorolt hatásának mérséklésében
– mondta.
A vezérigazgató azt is elmondta, hogy a bemutatott koncepciók segíteni fognak kiválasztani és tovább fejleszteni azt a tervet, amely végül a világ első klímasemleges, nulla károsanyag-kibocsátású repülőgépe lesz. Hozzátette, a kihívások közé tartozik, hogy a repülőtereknek ki kell építeniük a hidrogén szállításához és töltéséhez szükséges infrastruktúrákat, amelyek képesek megfelelni a mindennapi működés elvárásainak.
A kormányoktól érkező támogatás elsőrendű fontosságú lesz az ambiciózus célok eléréséhez: a kutatás-fejlesztés és a digitalizáció növekvő támogatására lesz szükség, és olyan mechanizmusokra, amelyek ösztönzik a fenntartható üzemanyagok használatát és a légiflották megújítását, így a légitársaságok képesek lesznek megújítani az elavulttá váló, kevésbé környezetbarát repülőgépekből álló flottáikat.
(Borítókép: Airbus)