Az együttműködés célja, hogy láthatóvá tegye a magyar startup ökoszisztéma szereplőit – vállalkozókat, inkubátorokat/akcelerátorokat, egyetemeket, állami szervezeteket, valamint a befektetőket – a hazai és globális érdeklődők számára. A nyílt hozzáférésű platformot kifejezetten arra tervezték, hogy támogassa a skálázódó technológiai közösséget megbízható értesülésekkel és újszerű betekintési lehetőségekkel.
A Dealroom.co adatszolgáltató által üzemeltetett adatbázis rávilágít az átfogó trendekre, valamint részletes adatokat szolgáltat startupokról, scale-up-okról és az ország vállalkozásairól. A kezdeményezés pozitívan hat a magyar szereplőkre az egymással való kapcsolatfelvételben, valamint szélesebb lehetőséget biztosít a nemzetközi piacról érkező további befektetésekkel kapcsolatban.
A startupokra, növekvő cégekre és a technológiai ökoszisztémára szakosodott Dealroom.co adatszolgáltatóval létrehozott együttműködés keretében az új adatbázis nemcsak a mai magyar technológiai szcénáról, hanem a jelenleg zajló együttműködési projektekről is részletes képet ad.
Bármilyen startup, befektető, vagy az ökoszisztémában érdekelt stakeholder hozzá tudja adni az adatbázishoz a saját cégét, annak részletes adatait, és fejlesztheti profilját, ezáltal nyílt hozzáférést biztosítva a közösség számára a valós idejű információkhoz.
A technológiai és befektetési ipar nagyobb mértékű pontossága és transzparenciája nem csak, hogy az ökoszisztéma lokális kapcsolódásait fogja támogatni, de egyúttal – egy új technológiai és innovációs gyűjtőhelyként – elősegíti a régió nemzetközi feltérképezését.
Kölkedi Krisztián az Express Innovation Agency stratégiai vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: „A kezdeményezés nem csak az ügynökségünknek, hanem az egész magyar startup ökoszisztémának is jelentős mérföldköve. Az együttműködés lehetővé tette, hogy Magyarország felkerüljön a nemzetközi innovációs ökoszisztéma térképére és létrejött egy olyan, – az országra fókuszáló adat-felület -, amely szabadon és ingyenesen hozzáférhető bárki számára.”
Az ügynökségnek és kifejezetten a HSUP-nak is az egyik fontos célja a magyar startup-ökoszisztéma építése, az utánpótlásnevelés, a közép- és hosszútávon létrejövő számos sikeres magyar innovatív vállalkozás. Ebben kiemelkedő eszköz lehet a Magyarországra szabott Dealroom adatbázis és adat-felület, amely átláthatóságot is biztosít. Ez utóbbi rendkívül fontos szempont lehet a HSUP csapatok, és kifejezetten a sikeresen fejlődő HSUP csapatok szempontjából, akik az adatbázisban szerepelve könnyebben kerülhetnek hazai és nemzetközi befektetők, valamint más szervezetek (pl. nagyvállalatok, akcelerátorok) radarjára.