A Magyar Nemzeti Bank (MNB) együttműködési megállapodást kötött a Magyar Postával a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése és a hazai pénzügyi kultúra fejlesztése érdekében – közölte a jegybank. A közös társadalmi felelősségvállaláson alapuló együttműködés során a posta biztosítja, hogy – az év egészében, illetve egy-egy időszaki tájékoztató kampányához kötődően – az MNB pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztató kiadványait (Pénzügyi Navigátor Füzeteit) és a társadalmi célú rövidfilmjeit (Pénzügyi Navigátor Filmek) elérhetővé teszi a postákon, illetve egyéb felületein, ahol további közös fogyasztóvédelmi cikkeket is megjelentet.
Mindez azért fontos, hiszen a tudatos tervezéssel sokat tehetnek a fogyasztók azért, hogy felhőtlenül élvezhessék a szabadság pillanatait. A gondtalan kikapcsolódást segíti, ha a váratlan helyzetek sem okoznak fizetési nehézséget az utazónak. Egy-egy körültekintően megválasztott utasbiztosítás a vakáció során bekövetkező nem várt eseményekkel járó kiadások fedezését könnyítheti meg, míg a távollét alatt az otthon hagyott értékekkel kapcsolatban a vagyon- és ingatlanbiztosítások különböző formái nyújtanak megoldást. Az MNB nyári kampánya a körültekintő bankkártyahasználat jelentőségére is felhívja a figyelmet.
Az őszi iskolakezdés idején a diákok pénzügyei (bankválasztás, diákhitel-felvétel) kerülnek a tájékoztatás fókuszába, míg év végén jellemzően a „karácsonyi” hitelek és a (gépjármű)biztosítások jellemzőiről szóló kiadványok lesznek elérhetőek.
Mint ismeretes, a pénzügyi kultúra területén végzett nemzetközi felmérés szerint hazánk felnőtt lakosságának egy része nem kellő körültekintéssel tervezi pénzügyeit, s a fontosabb döntések előtt sem tájékozódik alaposan. Mindez arra mutat rá, hogy a pénzügyi tudatosság fejlesztése során az alapvető pénzügyi információk mellett a mindennapi életben hasznos tudnivalók átadása is fontos, lehetőleg a fogyasztók minél szélesebb köréhez eljuttatva azt. Ennek érdekében az MNB idén márciusban megállapodást kötött több kereskedelmi áruházlánccal, melyhez nemrég további szereplők is csatlakoztak.
Az MNB a postán kívül öt vezető áruházlánccal – az ALDI-val, a CBA-val, a Media Markttal, a SPAR-ral és a Tescóval – összefogva kívánja felhívni a figyelmet a megfontolt pénzügyi döntések jelentőségére, valamint arra, hogy egy-egy megalapozatlan választás anyagi károkat okozhat.
Borítókép: MTI Fotó/Szigetváry Zsolt