A kínai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, a CAAM azt közölte hétfőn, hogy áprilisban 1,98 millió autót értékesítettek, ami 14,6 százalék csökkenés tavaly áprilishoz képest.
Ezt megelőzően márciusban 5,2 százalék, februárban 14 százalék, januárban pedig 15,8 százalék volt a visszaesés.
Az elektromos és hibrid autók (new energy vehicles, NEV) áprilisi értékesítése ugyanakkor nőtt, éves összevetésben 18,1 százalékkal, 97 ezerre.
A szervezet az idei évre a tavalyival nagyjából megegyező számú új autó eladásával számol az ázsiai országban.
Kínában 2018-ban először csökkentek az autóeladások 1990 óta. Tavaly 28,1 millió új autót adtak el, ami 2,8 százalékos csökkenés 2017-hez képest, amikor az eladások 3 százalékkal bővültek, 2016-ban pedig még ennél is nagyobb mértékben, 13,7 százalékkal nőttek.
Tavaly az elektromos és hibrid autók értékesítése 61,7 százalékkal, 1,3 millióra nőtt, idén a CAAM 1,6 milliós számra számít.
A PCA szakmai szövetség pénteken közzétett jelentése szerint az értékesítés áprilisban 16,6 százalékkal zuhant, az év első négy hónapjában pedig 11,8 százalékkal 6,71 millióra esett az eladott gépkocsik száma.
Kínában tavaly több mint 20 éve először zsugorodott a gépkocsipiac. A kínai-amerikai vámvita elbizonytalanította az autóvásárlókat. A magas eladósodottság, a bizonytalan ingatlanpiac, és az általában is kevésbé dinamikus konjunktúra mérsékli a fogyasztói bizalmat.
Borítókép: Kínai nők robogón Pekingben 2018. június 4-én. (MTI/EPA/Vu Hong)