Tovább nőtt a H&M nyeresége

Hírek MTI

Elemzők által vártnál nagyobb mértékben nőtt a Hennes & Mauritz (H&M) svéd divatáru-kiskereskedelmi lánc negyedéves nyeresége.

A Zara után a világ második legnagyobb ágazati vállalata azt közölte, hogy a november végével záródott pénzügyi utolsó negyedévében az adózott eredménye éves összevetésben 19 százalékkal, 4,212 milliárd svéd koronára (438 millió dollár, 1 korona=31,79 forint) emelkedett.

Elemzők jóval kisebb, 3,7 milliárd korona negyedéves profittal számoltak.

A cég negyedéves bevétele 9 százalékkal, 61,694 milliárd koronára nőtt.

A H&M kimutatásai szerint a negyedévben a legnagyobb mértékben Indiában nőttek az eladásai, 33 százalékkal, de 21 százalékkal bővült az értékesítése Lengyelországban, 18 százalékkal Mexikóban, 12 százalékkal Oroszországban, 6 százalékkal az Egyesült Államokban és 3 százalékkal Nagy-Britanniába.

A svéd cég arról is jelentett, hogy november végén 74 országban 5076 üzletet működtetett, 108-cal többet az egy évvel korábbinál. A folyó pénzügyi évben a H&M 200 új üzletet tervez megnyitni és 175-öt bezárni. A H&M 51 ország online piacán is jelen van, ami növekedés az előző évi 43-hoz viszonyítva.

.

Borítókép: MicroOne, PuzzlePix/Shutterstock

Ezek is érdekelhetnek

További híreink