A történelem megteremtésének vagyunk a szemtanúi, ugyanis Belgrádot és Budapestet a legmagasabb színvonalú vasúti infrastruktúrával kötjük össze
– idézi a magyarszo.rs szerb építésügyi, közlekedési és infrastrukturális minisztert, Tomislav Momirovićot.
A lap emlékeztet, hogy két hónapja adták át a forgalomnak a Belgrád–Újvidék közötti szakaszt, amelyen csak áprilisban mintegy 250 ezer utast szállítottak a svájci Stadler által gyártott KISS szerelvények. A 200 kilométeres óránkénti sebesség, a fél órás utazás és a kedvezményes ár az oka annak, hogy a legtöbben visszatértek a vasúti közlekedéshez, jelentette ki a belgrádi tárcavezető.
Egy menettérti jegy egyelőre 600 dinárba (csaknem kétezer forintba) kerül, a nagy érdeklődésre való tekintettel, az akciót május 31-ig meghosszabbították.
A szerb fővárost a vajdasági székvárossal összekötő új vaspályát a Sólyom (Soko) nevű gyorsvonat fedélzetén Aleksandar Vučić szerb államfő és Orbán Viktor miniszterelnök avatta fel március 19-én. Azóta a második szakaszon, Újvidéktől Szabadkáig folytatódnak a munkálatok.
Momirović elmondta, hogy Budapesttől a szerb határ felé már elkezdődtek a munkálatok, most a régi vasút bontásán dolgoznak, ezt követően pedig megkezdődik az új építése.
Ha elkészül, ez lesz Kelet-Európa legmodernebb vasútvonala. A tervek szerint 2025-re Budapesttől Belgrádig járható lesz.
(Borítókép: Shutterstock)