A szövetség nyilatkozatából kiderül: 2018-ban 1.3%-kal több, összesen 6,29 millió hektoliter sört értékesített Magyarországon az öt vezető sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt., a Carlsberg Hungary Kft., valamint a Sörszövetség értékeléséhez adatközlésével hozzájáruló Pécsi Sörfőzde Zrt. Ez hetvenhatezer hektoliter forgalom növekedés 15 millió palackkal több sör elfogyasztását jelenti a tavalyi évben.
A szuper- és a prémium kategóriás sörök eladása huszonnégy százalékkal nőtt, míg a középkategóriás termékek eladása kis mértékben, mintegy 1%-kal csökkent, a gazdaságos, saját márkás sörök piacának szűkülése pedig tovább gyorsult. Az ízesített és az alkoholmentes sörökből is többet adtak el 2018-ban, mint egy évvel ezelőtt.
A szövetség közleményében azt is leírják, hogy az öt, fentebb említett vállalat ÁFA befizetései közel 14 %-kal nőttek tavaly és meghaladták a 30,5 milliárd forintot. A hazai sörgyárak 2018-ben is növekvő mértékben vették ki a részüket a közteherviselésből. Összes adó és járulékbefizetései meghaladták a 80 milliárd forintot. A fenti költségvetési befizetéseken túl a Sörszövetség tagvállalatai több százmillió forintot költenek önkéntesen is fenntarthatósági programokra, mint az újratölthető üvegek széleskörű használata és azalumínium doboz csomagolások visszagyűjtése és újrahasznosítása.
Borítókép: MTI Fotó: Vajda János