A nyár közeledtével egyre inkább a vakációzás kérdésével foglalkoznak a magyar internetezők – derült ki az Ynsight Research kutatásából. E szerint a belföldi vagy külföldi nyaralás dilemmája erősen megjelent a nyaralással kapcsolatos beszélgetésekben, a helyszínek választása, az élmények mérlegelése során idén kiemelt szerephez jutott az üdülés ára, sokan az online felületeket panaszkodásra használták, illetve abban vártak megerősítést, hogy mások is hasonló dilemmákkal szembesülnek.
Ezekben a diskurzusokban többen kifejezték elégedetlenségüket a Balatonon várható, vagy már most is tapasztalható árak miatt, és azt állították, hogy egy külföldi nyaralásnál jobb ár-érték arány érhető el. Néhányan úgy vélik, hogy a Balatonon tapasztalható árak túlzóak a nyújtott szolgáltatások minőségéhez és sokszínűségéhez.
Ugyanakkor ez a vita egyfajta ellentmondást is hordoz magában, hiszen bár sokan elégedetlenek online kommentekben az árak növekedésével kapcsolatban, mégis tömegesen látogatnak a Balatonhoz minden évben és ott nagyon jól érzik magukat. Ez azt sugallja, hogy a Balaton vonzereje és az ott elérhető élmények sokaknál meghaladják az árak által okozott kellemetlenségeket.
– Az idei évben a pihenésre összpontosult a figyelem a nyaralásokkal kapcsolatban, míg tavalyi elemzésünkben azt láthattuk, hogy a háborútól való félelem erősen jelen volt a beszélgetésekben – mutatott rá közleményében az Ynsight Research.
A külföldi úticélok közül, – az elmúlt évhez hasonlóan – Olaszország, Görögország és Horvátország volt kiemelkedően népszerű, bár a külföldi utak tervezésénél is megjelenik az anyagiak miatti aggodalom.
Bár az ár kétségkívül kulcsfontosságú tényezőnek bizonyult, a kommentek alapján az álmok és utazási aspirációk megvalósítása is fontos szempont volt. A magyar netezők kiemelt vágya ás célja nyáron a tengerparti városok látogatása.
A tengerparton a fürdés és a gasztronómiai élmények mellett, az új élmények átélése is fontos volt a kommentelők szerint – olyan környezetet, tájat, kultúrát és hangulatot kínálnak, amelyek eltérnek a hazaiaktól.
Az online kutatás eredményei szerint a hashtagek is megerősítik azt, hogy a külföldi úticélok között Horvátországnak kiemelt jelentősége volt a beszélgetésekben, belföldöt tekintve, pedig a Balaton, és azon belül is Balatonmáriafürdő települése hangsúlyos szerepet kapott, miután itt átadták a felújítottvasútállomást május végén. A MÁV és a vonattal való utazás is népszerű téma volt a hashtagek alapján, itt főleg a Balatoni járatokról és a vármegye bérletekhez kapcsolódó akciókról folytak a diskurzusok.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Bruno DE HOGUES / ONLY FRANCE / AFP)