Tavaly 21,4 millió személygépkocsit, SUV gépkocsit és kis-haszongépjárművet értékesítettek Kínában, 9,6 százalékkal kevesebbet az előző évinél. Két évtizedes folyamatos növekedés után 2018-ban csökkent először Kínában az autópiaci forgalom, három százalékkal.
Decemberben 0,1 százalékkal csökkentek az autóeladások Kínában a CAAM közleménye szerint. Abszolút eladási számot a CAAM nem adott meg, de a bázis alapján a decemberi értékesítés 2,2 millió lehet.
A teljesen elektromos és benzin-hibrid autók eladása több mint négy százalékkal 1,2 millióra csökkent 2019-ben. Kína még az eladások csökkenésével is az elektromos és hibrid autók messze legnagyobb piacának számít.
Az év első felében az elektromos és hibrid autók eladása éves bázison még kétszámjegyű százalékos növekedést mutatott. Miután azonban a kormány júliusban beszüntette az értékesítési ösztönzőket, az eladások visszaestek. Az elektromos, benzin-elektromos, valamint más alternatív meghajtással rendelkező „új energia járművek” (New Energy Vehicles, NEV) értékesítésének ösztönzését a kormány az autógyártókra hárította át kötelező kvóták megszabásával.
.
Borítókép: Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX amerikai űrkutatási magánvállalat vezérigazgatója beszél a sanghaji gyárban készített első Tesla Model 3-asok bemutatóján 2020. január 7-én. Musk szerint a Tesla egy tervezőközpontot is létrehoz majd Kínában. (MTI/AP/Hszinhua/Ting Ting)