Belvárosi közlekedési reformcsomagot jelentett be hétfőn Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke. Balogh Samu elmondta, hogy
a koncepció része a kizárólagos lakossági parkolás intézménye, illetve a mikromobilitási pontok kialakítása.
Utóbbival a „rollerkáoszt” kívánják orvosolni, vagyishogy a bicikli és roller szolgáltatók járműveit csak ilyen területeken lehessen tárolni. A parkolási szabályok szigorítása kapcsán úgy fogalmazott, hogy a cél, hogy a helyben élők előnyt élvezzenek. A modell egyelőre kísérleti jelleggel startol el a napokban, legelőször a VI. kerületben. Ezt követi a VII. és a XIII. kerület. Kitért arra is, hogy a témában az V. kerülettel is zajlanak az egyeztetések.
Soproni Tamás terézvárosi polgármester a részletekről is beszélt.
A rövidesen megjelenő közlekedési táblák a kerületi parkolóhelyek mintegy 30 százalékán (405 hely) tiltják meg, hogy este 18 és reggel 7 óra között nem VI. kerületi autósok ezeket a várakozóhelyeket használják.
Októberig csak figyelmeztetik a szabály ellen vétő sofőröket. Hozzátette, hogy a terézvárosi parkolóházakkal megállapodást kötöttek, és 50-60 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók bérletet 150 helyre.
Niedermüller Péter hetedik kerületi polgármester nem közölt konkrétumokat, általánosságban azt mondta, hogy azt akarják elérni, hogy kevesebb autó mozogjon Erzsébetvárosban, de ez nem „az autósok elleni” törekvés. Puchner Gábor, a XIII. kerület alpolgármestere elmondta, hogy az új szabályozást Újlipótváros városrészen belül alkalmazzák majd, várhatóan az ősztől. Az intézkedés itt is a várakozóhelyek harmadát érinti az esti óráktól reggelig.
(Borítókép: Az Egység címû (Kelet- és Nyugat-Németország újraegyesítése 30. évfordulójára) tûzfalfestmény, Justus Becker (COR) és Benkõ Katalin festõmûvészek, a Színes Város Csoport alkotása a fõváros VII. kerületében, a Klauzál utca 24-es számú ház tûzfalán. (MTVA/Bizományosi: Róka László)