Az Apple bevétele 11 százalékkal 59,69 milliárd dollárra, részvényarányos adózott eredménye pedig 18 százalékkal, 2,58 dollárra nőtt a június 27-ével zárult harmadik üzleti negyedévében.
Elemzői várakozások átlagában kisebb, 52,25 milliárd dolláros bevétel, és szerényebb, 2,04 dolláros részvényarányos eredmény szerepelt.
A cég közleményében egyebek között az szerepelt, hogy
az iPhone készülékek eladásából származó bevétel éves összevetésben 1,7 százalékkal, 26,418 milliárd dollárra emelkedett.
A cég teljes bevételének 62 százaléka származott a külföldi eladásokból, bevétele Kínában (Hongkongot is beleértve) 9,329 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi második negyedévi 9,157 milliárd dollárról.
Az olyan online szolgáltatásokkal, mint az Apple Music, az Apple Pay és az iCloud szerver üzletág, 13,16 milliárd dollár forgalmat ért el az Apple, 14,8 százalékkal nagyobbat az egy évvel korábbinál.
Az Apple 550 millió előfizetővel rendelkezett a második negyedévben, felülmúlva a negyedévvel korábbi 515 milliót.
Az Apple nem tett közzé pénzügyi előrejelzést a folyó negyedévre.
Részben annak a hatására, hogy a koronavírus-járvány miatt világszerte megnőtt az otthon dolgozók szám, a Mac számítógépek eladásából származó bevétel 5,8 milliárd dollárról 7,08 milliárd dollárra nőtt a negyedévben, az iPad táblagépek esetében pedig 5 milliárd dollárról 6,58 milliárd dollárra emelkedett.
Borítókép: Alastair Pike / AFP