A MÁV-HÉV Zrt.-nél 700 millió forintnak hamar találnának helyet a fejlesztéseknél, de az állami cég – mivel a fiatal bandák a mai napig imádják felfújni a tag-eiket a szerelvények belsejére – ezt az összeget kénytelen a firkák eltüntetésére költeni. A tempót pedig nem könnyű tartani: naponta ugyanis átlagosan 11 négyzetméter belső felületet fújnak le a rongálók.
Jó lenne arról számot adni, hogy kezd visszaszorulni a graffitizés, de sajnos épp az ellenkezője az igaz: a MÁV-HÉV Zrt. az elmúlt 6 hónapban 16 bejelentést kellett tegyen a rendőrségen. A beszámolójuk szerint ez ugrásszerű növekedést jelent a korábbi adatokhoz képest. De talán ennél is meglepőbb, hogy újra divatba jött a kábellopás. A tolvajok nem törődve azzal, hogy mekkora forgalmi zavart okoznak, legutóbb például Pesterzsébet felső állomásán 182 méter kábelt tulajdonítottak el. A kár mintegy 4 millió forintra rúg.
Az üvegfelületek karcmentesítése azonban ennek is a sokszorosát viszi el. Kapaszkodjon meg: itt 600 millió forintba kerül a tönkretett felületek helyreállítása.
Okkal merül fel a kérdés: hogy lehetne fellépni az értelmetlen rombolás ellen? Sajnos biztos megoldás nincs, de az látható, hogy a kamerák felszerelése például el tudja ijeszteni a rongálókat. De igazi hosszú távú megoldást az jelentene, ha végre rendesen beépülne a köztudatba, hogy a vonatok rongálásával csak magunknak okozunk kárt.